Burse - Fonduri mutuale

Retailerul de materiale şi accesorii pentru mobilier MAM Bricolaj a închis S1/2021 cu afaceri de 25 mil. lei, plus 48%. Profitul a scăzut cu 78%, la 0,5 mil. lei.

Cristian Găvan, fondator MAMBricolaj

Cristian Găvan, fondator MAMBricolaj

Autor: Cristina Bellu

31.08.2021, 09:51 612

MAM Bricolaj (simbol bursier MAM), furnizor de materiale şi accesorii pentru mobilier controlat de familia Găvan, a încheiat primul semestru din 2021 cu afaceri de 24,9 mil. lei echivalentul unei creşteri de 47,7% faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce profitul s-a diminuat cu 78%, până la valoarea de 504.531 lei.

“Veniturile realizate de companie în prima jumătate a anului sunt în linie cu aşteptările conducerii. Având în vedere situaţia impredictibilă cauzată de contextul COVID-19, precum şi perioada concediilor între lunile iunie-august, MAMBricolaj a investit puternic în acţiuni de promovare şi oferte speciale pentru atragerea de clienţi. În acest scop, începând cu luna iunie 2021, compania a implementat sistemul de plată în rate prin carduri bancare şi credit acordat direct la nivel de reţea de magazine”, spun reprezentanţii companiei.

Retailerul va deschide în luna octombrie un nou magazin în Braşov, al patrulea în cadrul reţelei MAMBricolaj şi are în plan deschiderea celui de-al cincilea magazin în primul semestru din 2022, în Bucureşti sau Iaşi.

Compania este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti din ianuarie 2021, iar la 30 august, acţiunile MAM erau tranzacţionate la preţul de 11,34 lei per acţiune, compania având o capitalizare de piaţă de peste 95 de milioane de lei.  

„Listarea pe piaţa AeRO de la începutul anului ne-a adus alături investitori care cred în potenţialul nostru şi cărora le mulţumim. Cu sprijinul acestora am reuşit deja să deschidem cel de-al treilea magazin din reţea, din cartierul Ghencea şi suntem în linie dreaptă cu deschiderea celui de-al patrulea magazin, în Braşov. Rezultatele pentru primul semestru din 2021 ne dau încredere că strategia noastră este pe drumul cel bun,” spune Cristian Găvan, fondator MAMBricolaj.

În ceea ce priveşte activitatea de vânzări din locaţiile curente, în primele şase luni ale anului, magazinul Morarilor a realizat vânzări nete de 13,71 milioane de lei, în creştere cu 62,73% comparativ cu primul semestru din 2020, reprezentând 54,86% din cifra de afaceri. Magazinul Luica a înregistrat vânzări nete de 10,14 milioane de lei, o majorare cu 19,54% faţă de aceeaşi perioadă din 2020, reprezentând 40,57% din cifra de afaceri. Magazinul Ghencea, deschis în martie 2021 a avut vânzări de 1,13 milioane de lei şi a contribuit cu 4,57% în cifra de afaceri a companiei în semestrul I din 2021.

Baza de clienţi a MAMBricolaj a înregistrat o creştere de 32%, peste 73.000 de cumpărători trecând pragul magazinelor companiei în primul semestru din 2021. Conform estimărilor MAMBricolaj, clienţii companiei sunt în totalitate de retail, aproximativ 52% dintre aceştia sunt utilizatori finali, în timp ce 48% sunt consultanţi de mobilă, profesionişti şi meşteri. În ceea ce priveşte categoriile de produse, panourile, produsele pentru fixare, accesoriile pentru mobilă, dressing şi bucătărie sunt cele mai bine vândute.

Numărul de tranzacţii înregistrat în prima jumătate a anului de magazinele MAMBricolaj a fost de 148.411, în creştere cu 36,6% faţă de primele şase luni din 2020. Valoarea bonului mediu per tranzacţie a crescut cu 8,4%, ajungând la 168,4 lei. Totodată, în mediul online au fost înregistrate aproximativ 5.200 de tranzacţii cu o valoare medie de 179 lei per tranzacţie.

În privinţa planurilor pentru viitorul apropiat, în octombrie 2021, MAMBricolaj va deschide cel de-al patrulea magazin în Braşov. Noua investiţie în locaţia de 1500 de metri pătraţi va avea un cost total de aproximativ 6,9 milioane de lei.

De asemenea, compania va demara în perioada următoare procesul de majorare a capitalului social cu aport în numerar pentru continuarea investiţiilor planificate, în special pentru magazinul din Braşov şi deschiderea unui nou magazin în primul semestru din 2022 în Iaşi sau Bucureşti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO