Burse - Fonduri mutuale

Retailerul online de mobilă şi decoraţiuni Vivre Deco, companie cu bonduri listate la BVB, a depus planul de restructurare la Tribunalul Bucureşti. Compania reduce cu aproape 90% cheltuielile cu marketingul şi modifică sistemul de vânzare

Retailerul online de mobilă şi decoraţiuni Vivre Deco,...

Autor: Cristina Bellu

07.11.2022, 09:50 701

Retailerul online de mobilă şi decoraţiuni Vivre Deco, companie cu două emisiuni de obligaţiuni listate la bursa de la Bucureşti, VIV25E si VIV26E, a anunţat luni prin intermediul bursei că a depus planul de restructurare în cadrul procedurii de concordat preventiv la Tribunalul Bucureşti.

“Planul are ca principal obiectiv restructurarea activităţii societăţii cu privire la mai multe aspecte, având ca scop principal depăşirea stării de dificultate financiară temporară, astfel încât să fie oferită posibilitatea plăţii unei proporţii rezonabile a datoriilor cuprinse în lista creditorilor concordatari afectaţi, precum şi a relansării viabile a activităţii Vivre Deco”, specifică documentul citat.

Durata de implementare a planului este de patru ani de la data omologării acestuia prin hotărâre executorie, cu posibilitatea de prelungire a termenului cu încă un luni. În primul an este obligatorie plata a minimum 10% din valoarea creanţelor afectate prin concordat.

Planul de restructurare se votează doar de creditorii care deţin creanţe afectate, creditorii ale căror creanţe nu sunt afectate neavând drept de vot asupra acestuia, mai precizează documentul.

Printre măsurile de restructurare propuse se găsesc schimbarea modelului de vânzare şi migrarea de la sistemul de vânzare din stoc propriu către sistemul dropshipping -stoc furnizor. În acest sens se preconizează că începând cu martie 2023, aproximativ 70% din cifra de afaceri a companiei va fi generată de dropshipping, restul reprezentând vânzări din marfa stocată de companie.

Totodată, compania se va concentra pe optimizarea costurilor oeperaţionale, prin reducerea cu până la 90% a cheltuielilor cu marketingul, în paralel cu optimizarea costurilor cu chiriile şi reducerea cheltuielilor fixe.

“Costurile lunare de marketing sunt estimate a fi plafonate pe toată durata planului la maximum 150.000 de euro pe lună, ceea ce reprezintă o reducere  de aproape 90% faţă de nivelul mediu înregistrat în 2021, respectiv 1,2 mil. euro  pe lună şi mai mult de 50% faţă de primele nouă luni din 2022”, specifică documentul.

Potrivit informaţiilor agregate de ZF de pe Portalul Instanţelor de Judecată, alături de Vivre, care este debitor, în dosar sunt firmele Zooku Solutions SRL şi Shopeo Tech SRL (fosta Boxi Bio SRL), care au calitatea de creditori.

Vivre va fi asistată de PricewaterhouseCoopers Business Recovery Services, divizia de restructurare a PwC România, specializată în oferirea de servicii de transformare sustenabilă şi restructurare a business-urilor, pe parcursul procedurii de concordat preventiv.

Vivre Deco a raportat pierderi nete de 84,8 milioane de lei în 2021, de la un profit de 7,4 milioane de lei în anul precedent.Veniturile din exploatare au scăzut cu 16,7%, iar EBITDA a fost o pierdere de 72,7 milioane de lei, de la un profit de 15,5 milioane de lei în 2020. La jumătatea lui 2022, compania de consultanţă şi audit EY a semnalat că, în condiţiile date, capacitatea Vivre de a-şi continua activitatea depinde de abilitatea societăţii de a genera suficiente profituri, de negocierile cu potenţiali investitori pentru obţinere de fonduri şi de suportul acţionarilor şi creditorilor.

 
 
 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO