Compania, controlată de antreprenorul Zoltan Prosszer, a crescut exploziv în ultimii cinci ani, ajungând la vânzări de 661 milioane de lei anul trecut de la 36 milioane de lei în 2009 şi la un profit de 25 milioane de lei de la mai puţin de un milion în urmă cu cinci ani.
Însă pe bursă Romcab a fost până de curând o acţiune relativ obscură, deoarece prezenţa pe RASDAQ, o secţiune ilichidă a bursei care nu îndeplineşte criteriile de piaţă reglementată, a făcut ca marii investitori instituţionali să ocolească titlurile companiei. Consecinţa este că acţiunile Romcab par subevaluate prin comparaţie cu titlurile celorlalţi producători europeni de cabluri. Ecartul s-ar putea corecta odată cu transferul pe piaţa principală, care ar pune Romcab în vizorul unei plaje mai mari de investitori.
Romcab, care în luna februarie a luat decizia de a se muta la cota bursei, are în prezent pe RASDAQ o capitalizare de 68,5 milioane de lei (15,5 mil. euro). Compania a încheiat anul trecut cu o valoare a datoriilor financiare nete (credite bancare minus cash) de 234,3 milioane de lei, în timp ce profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizări (EBITDA) a fost de 58,6 milioane de lei, cu 44% mai mult decât în anul 2013. Multiplul EV/EBITDA calculat pe baza celor trei indicatori ca sumă între capitalizare şi datoria netă, totul împărţit la profitul operaţional, sugerează că Romcab este evaluată de piaţă la de 5,2 ori profitul EBITDA obţinut în 2014, un nivel mai scăzut decât media sectorului în care activează.
Concurenţii europeni ai Romcab sunt evaluaţi mult mai scump decât compania lui Prosszer. Astfel, Nexans, o companie franceză care produce cabluri pentru infrastructură şi industrie, se tranzacţionează pe bursa de la Paris la un multiplu al EBITDA de 6,3, în timp ce producătorul german Leoni este evaluat de investitorii din Frankfurt la de 7,5 ori profitul. Liderul pieţei, firma italiană Prysmian, se tranzacţionează la un multiplu de 9,4.