Burse - Fonduri mutuale

Scumpirile nu i-au speriat pe pofticioşii de aripioare KFC şi Pizza Hut: rezultate record în ultimele trei luni din 2022 pentru Sphera Group, companie care administrează aceste restaurtante. Vânzări de 370 mil. lei şi un profit net de 23 mil. lei. Pentru 2022, vânzări record de 1,3 mld. lei şi un profit de 38 mil. lei

Scumpirile nu i-au speriat pe pofticioşii de aripioare...

Autor: Liviu Popescu

27.02.2023, 08:39 536

Sphera Group (simbol bursier SFG), administrator în sistem de franciză al restaurantelor KFC, Pizza Hut, Taco Bell, în România, Italia şi Republica Moldova, a încheiat T4/2022 cu vânzări de 370 mil. lei, în creştere cu 36% faţă de acelaşi trimestru din 2021, în timp ce rezultatul net a fost de 23,4 mil. lei, faţă de o pierdere de 0,7 mil. lei în T4/2021. Ultimul trimestru din 2022 a fost cel mai bun din istoria grupului, arată un raport publicat luni dimineaţă la Bursa de Valori Bucureşti.

Pentru întreg anul 2022 SFG a raportat 1,3 mld. lei vânzări, faţă de 1 mld. lei în anul precedent, şi un profit net de 38 mil. lei, dublu faţă de cel de 19 mil. lei anunţat în anul 2021. Cu alte cuvinte inflaţia de 16% nu i-a ţinut departe de restaurante pe cei care preferă aripioarele KFC şi pizzele de la Pizza Hut. În 2022, cheltuielile în restaurante s-au ridicat la 1,21 miliarde lei, o creştere cu 32% faţă de 2021.

„Ne-am luat angajamentul de a ne dezvolta pe termen lung în mod sustenabil, oferind produse şi servicii excelente clienţilor noştri, un mediu favorabil angajaţilor noştri, randamente pozitive investitorilor noştri şi sprijin în comunitate, iar 2022 este dovada că ne îndeplinim această promisiune, în ciuda provocărilor. Ne-am confruntat cu un an dificil, iar volatilitatea mediului economic persistă, dar Sphera se bazează pe fundamente puternice şi vom continua să construim pe această bază pentru a ne implementa strategia şi atinge obiectivele, în beneficiul clienţilor, investitorilor, angajaţilor noştri şi comunităţii, deopotrivă”, spune t Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

Performanţa din 2022 s-a datorat rezultatelor puternice pe toate pieţele şi pentru toate brandurile, care au înregistrat creşteri de două cifre ale vânzărilor. KFC România a contribuit cu vânzări de 946,9 milioane lei (Ă29% An/an), KFC Italia cu 166,3 milioane lei (Ă46% An/an), Pizza Hut cu 122,9 milioane lei (Ă37% An/an), Taco Bell cu 69,3 milioane lei (Ă 42% An/an) şi KFC Moldova cu 17,4 milioane lei (Ă40% An/an).

Vânzările generate în România s-au ridicat la 1,14 miliarde lei (Ă30% An/an), urmate de Italia cu 166,3 milioane lei (Ă46% An/an) şi Republica Moldova cu 17,4 milioane lei (Ă40% An/an).

“Toate brandurile au avut profit din exploatare în restaurante pozitiv în T4’22: Profitul din exploatare în restaurante s-a triplat faţă de anul trecut, ajungând la 44,6 milioane lei, datorită prezenţei crescute a clienţilor în restaurante, ceea ce a condus la un volum mai mare al tranzacţiilor în general, precum şi datorita ajustărilor de preţ, împreuna cu cea mai mare rată a vânzărilor cu livrare prin canale proprii de la debutul pandemiei”, se arată în raportul companiei cu o capitalizare de 590 mil. lei.

T4 2022 a fost cel mai bun trimestru pentru grup pe toate pieţele de la debutul pandemiei şi, în general, din istorie în ceea ce priveşte vânzările în restaurante, continuând tendinţa de creşteri consecutive trimestriale. O performanţă notabilă a fost înregistrată în Republica Moldova, unde a fost depăşit pragul de 5 milioane de lei în vânzări generate într-un singur trimestru.

În T4 2022, Sphera Franchise Group a generat venituri de 369,2 milioane de lei, continuând tendinţa pozitivă de creştere de la trimestru la trimestru înregistrată pe parcursul anului 2022, oferind astfel un nou set de rezultate record şi contribuind semnificativ la încheierea anului 2022 cu un rezultat net pozitiv.

„Rezultatele din trimestrul IV, precum şi cele pentru tot anul 2022, reconfirmă potenţialul Sphera de a realiza performanţă. Am traversat cu succes un an dificil, cu creşteri masive ale costurilor, context macroeconomic volatil şi presiuni inflaţioniste. În timp ce incertitudinea persistă, suntem încrezători în managementul nostru riguros al costurilor şi strategia bine calibrată, pentru a continua traiectoria de creştere profitabilă”, spune Valentin Budeş, CFO, Sphera Franchise Group.

Performanţa tuturor restaurantelor a crescut cu 36% de la an la an în T4 2022, susţinută de deschiderea a 8 restaurante noi pe parcursul anului 2022. Performanţa restaurantelor comparabile a înregistrat o creştere de 32%.

Creşterile au derivat din calibrarea volumului crescut al tranzactiilor şi a cresterilor de preţuri. Vânzările generate în T4 2022 în România au contribuit cu 315,6 milioane de lei, Italia cu 48,5 milioane de lei, în timp ce Republica Moldova a atins o bornă istorică, rezultatele trimestrului depăşind 5,1 milioane de lei. Din punct de vedere al împărţirii pe branduri, în T4 2022, KFC a adus venituri în valoare totală de 315,1 milioane de lei, Pizza Hut - 34,2 milioane de lei şi Taco Bell 19,9 milioane de lei.

În ceea ce priveşte rezultatul net, Sphera a înregistrat o evoluţie pozitivă în T4 2022 în comparaţie cu anul trecut, înregistrând un profit net de 23,4 milioane de lei, faţă de o pierdere netă de 0,7 milioane de lei. Creşterea profitului net a fost rezultatul combinat al prezenţei tot mai mari a clienţilor în restaurante, ceea ce a dus la creşterea numărului de tranzacţii per total, precum si al ajustărilor de preţ. În plus, rata vânzărilor generate prin canalele proprii de livrare în T4 2022 a continuat să fie ridicată, 84% din venituri fiind generate fie de vânzările în restaurante, fie prin canalele proprii de livrare ale Grupului (faţă de 74% în T4 2021).

În 2022, Sphera a deschis 8 restaurante noi: 4 KFC în România, 2 Pizza Hut şi 2 Taco Bell. La 31 decembrie 2022, Sphera Franchise Group opera 177 de restaurante: 96 de restaurante KFC în România, 2 în Moldova şi 20 în Italia, precum şi 43 de restaurante Pizza Hut (inclusiv o subfranciză Pizza Hut Delivery), 15 restaurante Taco Bell şi un restaurant Paul.

La 31 decembrie 2022, Grupul avea 4.935 de angajaţi, dintre care 4.450 în România, 411 în Italia şi 74 în Republica Moldova. De la început de 2023 acţiunile au plus 8,6%.