Cifra de afaceri din 2014 a UMAT, de 117,6 milioane de lei, a fost realizată în proporţie de 97,2% de contractele cu producătorul de automobile Dacia. Exporturile UMAT reprezintă doar 1,17% din cifra de afaceri.
„În afară de creşterea volumelor de fabricaţie pentru modelele Logan lansate până în prezent, lansarea în fabricaţie a noi modele creează în plus oportunitatea diversificării gamei de produse UAMT“, potrivit companiei.
Totodată, UAMT are nevoie de investiţii în utilaje pentru a rezista unei eventuale creşteri a pieţei. Compania a avut în 2014 un profit net în valoare de 4,9 milioane de lei.
Pentru acest an, UMAT estimează un profit net de 6,1 mil. lei, mai mare cu 24,5% faţă de anul trecut. Pe lângă creşterea cifrei de afaceri şi a profitului, UMAT şi-a stabilit ca obiective pe termen scurt reducerea cu cel puţin 10% a cheltuielilor indirecte şi diversificarea portofoliului de clienţi.
„Analiza capacitară a UAMT reliefează necesitatea unor investiţii în utilaje moderne, SDV-uri şi echipamente de asamblare care să susţină creşterea în cadenţa preconizată, dar şi să anticipeze eventualele «salturi» de cerere dictate de piaţă“, potrivit sursei citate.
UMAT are o capitalizare de 35,3 milioane de lei şi este controlată de Asociaţia Salariaţilor, care are 35,6% din capital. Ioan Stanciu, un om de afaceri a cărui familie este şi în boardul companiei, deţine 31,5% din acţiuni, iar mai mulţi acţionari cumulează 32,8% din titlurile UAMT.