Burse - Fonduri mutuale

Sphera Franchise Group, operatorul lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a revizuit în scădere estimările rezultatelor pentru 2021: vânzări de 1 mld. lei, minus 12,7% faţă de suma bugetată şi EBITDA de 72,4 mil. lei, minus 24%

Sphera Franchise Group, operatorul lanţurilor de...

Autor: Cristina Bellu

15.11.2021, 12:06 422

Sphera Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, estimează vânzări de 1 mld. lei la finalul anului, în scădere cu aproximativ 12,7% comparativ cu rezultatul prevăzut în bugetul consolidat de venituri şi cheltuieli pentru 2021, aprobat în Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor din 28 aprilie şi confirmat în raportul companiei din S1/2021.

Noile estimări vin în urma deciziei autorităţilor statului, care prevede că începând cu 25 octombrie accesul persoanelor în spaţiile publice aflate la interior să se facă doar prin intermediul certificatului verde.

“Acesta este rezultatul capacităţii limitate aplicate în restaurantele din România, impusă de autorităţi, precum şi rezultatul introducerii Certificatului Verde, care este obligatoriu la intrarea în restaurante şi centre comerciale”, spun reprezentanţii Sphera Group într-un anunţ pe bursă.

De asemenea, conducerea a revizuit în minus şi rezultatul EBITDA (câştig înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) de la 95 mil. lei, la 72,4 mil. lei, echivalentul unei scăderi de 24% faţă de estimarea anterioară.

Totodată, cheltuielile de exploatare ale restaurantelor au fost cotate la 560 mil. lei, faţă de 628 mil. lei, ca urmare a creşterii costurilor cu energia.

Bugetul iniţial presupunea o redresare progresivă a vânzărilor pe parcursul anului 2021 pe toate cele trei pieţe în care compania activează, respectiv România, Italia şi Republica Moldova, şi că începând cu cel de-al doilea semestru din 2021, Sphera Franchise Group îşi va relua cursul normal al activităţii.

“La întocmirea Bugetului pe 2021, conducerea a avut în vedere, bazându-se pe prognozele guvernului României cu privire la rata de succes a campaniei de vaccinare,  că rata de vaccinare în România va fi similară cu restul ţărilor europene şi, în consecinţă, majoritatea populaţiei va fi imunizată in S2/2021, astfel nemaifiind necesare introducerea de restricţii semnificative pentru populaţie. Cu toate acestea, compania a subliniat că evoluţia pandemiei a rămas riscul principal pentru activitatea Sphera în al doilea semestru al anului 2021”, spun reprezentanţii grupului..

România a fost una dintre primele ţări din UE care a ridicat restricţiile şi a implementat alte măsuri de relaxare de-a lungul anului 2021. Cu toate acestea, campania de vaccinare din România a încetinit pe parcursul celui de-al treilea trimestru din 2021, ceea ce a dus la o creştere semnificativă a infecţiilor cu COVID-19 începând cu septembrie 2021.

În prima săptămână a lunii noiembrie, România a înregistrat cel mai mare număr zilnic de decese cauzate de COVID-19 de la începutul pandemiei.

Ca răspuns la numărul redus de vaccinări, începând cu 25 octombrie 2021 „Certificatul verde” COVID-19 a devenit obligatoriu pentru accesul la interior în cadrul instituţiilor publice, bănci, restaurante, cinematografe, săli de sport şi centre comerciale.

De la introducerea regulii care permite doar intrarea persoanelor cu 'Certificat verde' în spaţiile publice aflate la interior, numărul vaccinărilor a crescut însă, în acelaşi timp, majoritatea operatorilor economici din sectoarele HoReCa şi retail, inclusiv Sphera Franchise Group, au fost martorii unei scăderi a vânzărilor din cauza traficului pietonal mai scăzut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO