Burse - Fonduri mutuale

Sphera Franchise Group, operatorul lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, trece pe profit net de 7,3 mil. lei în T1/2023, de la pierderi de 10,9 mil. lei în T1/2022. Vânzările companiei s-au majorat cu 20,3% an/an, la 335 mil. lei

Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group

Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group

Autor: Cristina Bellu

15.05.2023, 09:10 363

Sphera Franchise Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, precum şi al restaurantelor KFC din Chişinău, Republica Moldova şi din Italia, a înregistrat în primele trei luni ale lui 2023 vânzări consolidate de 335,1 milioane lei, o creştere de 20,3% faţă de perioada similară a anului trecut.

În paralel, grupul a raportat un profit net de 7,3 milioane lei în T1/2023, faţă de o pierdere netă de 10,9 milioane lei în T1/022, în timp ce EBITDA a crescut de peste şase ori, la 23,5 milioane lei.

“În pofida ciclicităţii businessului şi a contextului economic provocator, cu inflaţie ridicată, am început 2023 în forţă, continuând trendul de creştere a anului trecut”, spune Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

Brandul KFC a continuat şi în T1/2023 să fie principalul contribuitor la veniturile totale din restaurante, cu vânzări de 284,1 mil lei (plus 20,3% an/an), urmat de Pizza Hut, cu 31,2 mil lei (plus10% an/an) şi Taco Bell, cu 19,8 mil lei (plus 40,6% an/an).

De altfel, KFC a avut o performanţă solidă atât în România, cât şi în Republica Moldova, contribuind împreună cu un profit net de 12,1 mil lei.

Raportat la  perfomanţa pe fiecare piaţă, vânzările din România au crescut cu 19,7%, la 289,2 mil lei, din Italia cu 22,1%, la 40,9 mil lei, iar din Republica Moldova cu 42,7%, la 4,9 mil lei.

În T1/2023, ponderea cheltuielilor restaurantelor în vânzări a scăzut la 91,8% an/an. În plus, creşterea de 13,1% a cheltuielilor în restaurante în T1/2023 a fost mai mică decât creşterea vânzărilor din restaurante, de 20,3%.

“Strategia de preţ implementată cu succes de-a lungul anului 2022 şi atenţia neîntreruptă pe controlul costurilor la nivelul Grupului au condus la o creştere remarcabilă, de 317,8% an pe an, a profitului operaţional al restaurantelor, la 27,4 mil lei, precum şi la un profit net de 7,3 mil lei în T1 2023 faţă de pierdere în T1 2022,” explică Valentin Budeş, CFO, Sphera Franchise Group.

Pentru 2023, Grupul estimează vânzări în restaurante de 1,6 mld lei, o creştere cu 21% faţă de 2022, datorită efectului combinat al creşterii vânzărilor în restaurantele comparabile şi a celor în unităţile noi. Sphera îşi propune să realizeze un profit net normalizat de 83,4 mil lei, cu 88% mai mare decât în ​​2022.

În ceea ce priveşte dezvoltarea, Grupul intenţionează să deschidă 10 restaurante (8 unităţi KFC în România şi 2 unităţi Taco Bell) cu un CAPEX estimat la aproximativ 6,8 mil euro. Circa 3,8 mil euro sunt alocaţi pentru remodelarea şi implementarea de soluţii digitale.

Acţiunile SFG au continuat evoluţia pozitivă în T1/2023, înregistrând o creştere de 16,4% în primele trei luni ale anului. Evoluţia randamentului total al acţiunilor SFG în T1 2023, inclusiv dividendul brut pe acţiune de 0,5155 lei plătit la 31 martie 2023, a fost de 20,1%. Evoluţia preţului acţiunii SFG în T1 2023 a depăşit indicele de referinţă BVB BET, care a crescut cu 3,8% în aceasta perioadă, precum şi indicele BET-TR, care a crescut cu 3,9%.

Sphera Franchise Group deţine companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell în România şi KFC în Chişinău, Republica Moldova, şi în anumite zone din Italia. Grupul gestionează un portofoliu de peste 175 de restaurante pe cele trei pieţe şi are aproape 5.000 de angajaţi. Sphera este listată pe Bursa de Valori Bucureşti din 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum şi în FTSE Global Microcap.