Burse - Fonduri mutuale

Sphera Group, administratorul KFC şi Pizza Hut în România, raportează venituri de 954 mil. lei la nouă luni din 2022, plus 31% an/an. Profitul grupului s-a diminuat cu doar 44% (15,6 mil. lei) după un rezultat net record de peste 24 mil. lei obţinut în T3/2022

Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group

Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group

Autor: Cristina Bellu

14.11.2022, 09:09 266

Sphera Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a încheiat primele nouă luni din 2022 cu vânzări în restaurante de 953,5 mil. lei, în creştere cu 30,9% faţă de perioada similară a anului trecut şi un profit net de 15,6 mil. lei, minus 44% an/an (excluzând impactul adoptării IFRS 16).

Vânzările generate în România au reprezentat 86% din acest rezultat, cu o valoare de 823,5 milioane de lei, Italia – 12%, pe fondul vânzărilor de 117,8 milioane de lei,în timp ce Republica Moldova a generat 1% din vânzările totale, 12,3 milioane de lei.

În perioada ianuarie-septembrie, profitul din exploatare la nivelul restaurantelor a fost de 64,9 milioane lei, o scădere cu 8% an/an, şi EBITDA normalizat de 58,3 milioane lei, minus 4% an/an, arată datele din raportul financiar al companiei.

În ceea ce priveşte performanţa individuală de pe cele trei pieţe de activitate, România, Italia şi Republica Moldova, aceasta arată că vânzările KFC Italia au crescut cu 53% , la 117,8 milioane lei, iar cele ale KFC Moldova s-au majorat cu 39% la 12,3 milioane lei. Brandul Taco Bell  a raportat creşteri de 37% ale vânzărilor, la 49,4 milioane lei, Pizza Hut (88,7 milioane lei, plus 36%) şi KFC România (685,4 milioane lei, plus 27%).

La nivelul celui de-al treilea trimestru (T3), grupul a raportat vânzări consolidate de 347,6 milioane lei, cu 22% mai mari faţă de T3/2021 şi profit net de 24,3 milioane lei, plus 6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce EBITDA normalizat a fost de 37 milioane lei, în creştere cu 24% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

„Am avut cel mai bun trimestru din istorie pe toate pieţele în ceea ce priveşte vânzările din restaurante, continuând trendul de creşteri trimestriale consecutive. Profitul net înregistrat în T3 a compensat rezultatele mai scăzute din T1, conducând la o profitabilitate sănătoasă la nouă luni. Performanţa în termeni de profit net s-a datorat prezenţei mai mari a clienţilor în restaurante, reflectată într-o creştere a tranzacţiilor, contribuţiei unităţilor deschise în precedentele 12 luni, ajustărilor de preţ şi ponderii mai ridicate a vânzărilor prin canale proprii, care a ajuns la 85%. În T4, vom continua să ne concentrăm pe creşterea vânzărilor prin inovaţii la nivel de produs şi o strategie puternică de marketing”, spune Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

Vânzările generate în T3/2022 în România au contribuit cu 297,3 milioane lei, cele din Italia cu 45,5 milioane lei, în timp ce Republica Moldova a atins maxime istorice cu o cifră de afaceri de 4,8 milioane lei. În ceea ce priveşte contribuţia per brand, veniturile restaurantelor KFC au fost de 299 de milioane lei, ale Pizza Hut de 30,7 milioane lei şi ale Taco Bell de 17,9 milioane lei.

Vânzările comparabile au fost, de asemenea, mai mari în T3/2022 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut pentru toate brandurile Sphera, înregistrând o evoluţie pozitivă de 16%. Cea mai mare creştere a vânzarilor comparabile a fost înregistrată de KFC Moldova (plus48%), urmată de KFC Italia (plus 34%), Taco Bell (plus 18%), KFC România (plus 13%) şi Pizza Hut (plus 6%).

În intervalul 30 septembrie 2021 şi 30 septembrie 2022, Sphera a deschis 10 noi restaurante din care 5 KFC în România, 1 KFC în Italia, 3 Pizza Hut şi 1 Taco Bell.

La 30 septembrie 2022, Sphera Franchise Group opera 174 restaurante: 94 restaurante KFC în România, 2 în Moldova şi 20 în Italia, precum şi 43 restaurante Pizza Hut (inclusiv o subfranciză Pizza Hut Delivery), 14 restaurante Taco Bell şi un restaurant Paul. În T4 2022, Sphera a deschis un nou restaurant KFC în Timişoara şi estimează că va deschide încă 4 restaurante înainte de sfârşitul anului – 3 KFC şi 1 Taco Bell.

Sphera Franchise Group s-a listat pe Piaţa Reglementată a Bursei de Valori Bucureşti, sub simbolul bursier SFG, în data de 9 noiembrie 2017, în urma unei oferte de 285 milioane lei. De la debutul companiei la Bursă, investitorii din piaţa de capital au realizat peste 32.000 de tranzacţii cu 22,5 milioane de acţiuni SFG, în valoare de 444,8 milioane de lei. Capitalizarea Sphera Franchise Group la data de 11 noiembrie 2022 era de 518 milioane lei.

 
 
 
 
 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO