Burse - Fonduri mutuale

Sphera Group, operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a încheiat anul 2021 cu vânzări consolidate de peste 1 miliard lei, în creştere cu 41%, şi un profit net de 27 milioane lei

Sphera Group, operatorul în sistem de franciză al...

Autor: Roxana Rosu

24.02.2022, 10:14 259

Sphera Group (simbol bursier SFG), operatorul în sistem de franciză al lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, a încheiat anul 2021 cu vânzări consolidate de peste 1 miliard lei, în creştere cu 41%, vânzările din România contribuind cu 87%, a anunţat joi compania.

De asemenea, compania a avut un profit net de 27 milioane lei, faţă de pierderi de 2,3 milioane lei, când activitatea din HORECA a fost puternic afectată de restricţiile impuse de pandemie.

„2022 este un an pe care îl aşteptăm cu nerăbdare deoarece marcăm o serie de evenimente importante pentru Sphera Franchise Group: aniversarea a 25 de ani de existenţă a KFC în România şi inaugurarea celui de-al 100-lea restaurant KFC pe plan local, 5 ani de la listarea la Bursa de Valori Bucureşti a Sphera şi tot 5 ani de la lansarea Taco Bell în România. Ultimii doi ani au fost marcaţi puternic de pandemia globală, însă echipele noastre de pe toate cele trei pieţe au reuşit să obţină rezultate excepţionale, în ciuda contextului dificil. Suntem pregătiţi să scriem o nouă pagină în istoria Sphera Franchise Group, cu rezultate foarte bune pentru toate mărcile şi pe toate pieţele de activitate. Având în vedere contextul, ne bucură cu atât mai mult recunoaşterea primită din partea agenţiei FTSE Russell şi includerea acţiunilor SFG în indicele FTSE Global Micro Cap, care ne va pune pe radarul investitorilor instituţionali la nivel mondial”, a declarat Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group.

Restaurantele din Italia au generat anul trecut 11% din vânzările grupului (114,1 milioane lei), iar cele din Republica Moldova  1% (12,4 milioane lei).

Cea mai mare contribuţie la vânzările totale a avut-o lanţul KFC, prezent pe cele trei pieţe de activitate ale grupului, cu o pondere de 86% (861,5 milioane lei), urmat de Pizza Hut cu 9% (90 milioane lei) şi Taco Bell care a contribuit cu 5% (48,8 milioane lei).

Toate brandurile şi-au îmbunătăţit performanţa faţă de 2020, vânzările Taco Bell crescând cu 65%, KFC Moldova cu 43%, KFC România cu 39%, KFC Italia cu 49% şi Pizza Hut cu 32%.

Grupul Sphera a încheiat anul 2021 cu un profit de exploatare în restaurante de 85,7 milioane lei, o creştere de 74% faţă de 2020.

FTSE Russell a anunţat că acţiunile SFG vor fi incluse, începând cu 21 martie 2022, în indicii FTSE Russell pentru pieţe emergente si dezvoltate, indicele FTSE Global Micro Cap.

Acţionarii SFG au aprobat distribuirea de dividende în valoare totală de 35 milioane lei, din profitul nedistribuit al anului 2020. Dividendul brut pe acţiune este de 0,9021 lei. Data ex-dividendului este 6 mai 2022, data plăţii fiind 30 mai 2022.

Sphera Franchise Group a realizat anul trecut planul de dezvoltare agreat cu francizorul Yum! şi a deschis 12 restaurante noi, dintre care 6 restaurante KFC în România, 2 restaurante KFC în Italia, 3 restaurante Pizza Hut şi 2 restaurante Taco Bell în România.

La finalul anului trecut, Sphera opera 170 de restaurante, cu 12 restaurante mai mult faţă de finalul anului 2020, dintre care 148 în România (92 KFC, 22 Pizza Hut, 19 Pizza Hut Delivery şi 13 restaurante Taco Bell, 1 restaurant Paul şi 1 subfranciză PHD), 20 restaurante KFC în Italia şi 2 restaurante KFC în Moldova. Grupul are peste 4,700 de angajaţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO