MedLife, cel mai mare furnizor de servicii private de sănătate, a anunţat ieri că doi dintre acţionarii săi, fondul V4C Eastern Europe şi IFC, divizia de investiţii a Băncii Mondiale, vor pune la vânzare pe bursa din Bucureşti 44% din acţiunile companiei.
Aceasta ar putea marca prima Ofertă Publică Iniţială (IPO) după opt ani.
Ultima încercare de listare pe segmentul principal al pieţei de capital locale a venit în 2013 din partea Adeplast, producător de adezivi, o altă companie privată, însă nu a fost încununată de succes. Eşecul listării s-a bazat pe interesul scăzut la acea vreme al investitorilor instituţionali, iar atunci s-a vorbit despre preţul prea mare al ofertei şi gradul de îndatorare drept principalii factori care au inhibat acea clasă de investitori.
„Succesul ofertei va depinde de preţ. Oricine face acest pas, este un pas bun pe care îl face. Le conferă şi un plus de notorietate indirectă. Un retailer, chiar de sănătate fiind, beneficiază de un marketing suplimentar. Cred că poţi să te adresezi nu numai abonaţilor tăi, ci poţi să îţi câştigi clienţi. Dacă eşti acţionar să ai drepturi suplimentare, servicii oferite de companie“, a spus Mihai Chişu, analist al pieţei de capital.
Această ofertă este preconizată a se finaliza până la sfârşitul acestui an, susţine MedLife. Brokerii sunt Raiffeisen şi Wood&Company.
Familia Marcu, fondatorii companiei, va deţine 51% din MedLife în continuare şi după desfăşurarea ofertei, în timp ce IFC va rămâne cu 5%, V4C urmând să iasă din acţionariat. În 2009, anul intrării V4C în acţionariatul MedLife, cifra de afaceri a companiei era de 25,9 milioane euro.
Valoarea de piaţă a MedLife ar putea fi cuprinsă între 170 mil. euro şi 210 mil. euro, ceea ce ar putea să o poziţioneze în top 20 cele mai mari companii de pe piaţa reglementată a bursei. Compania ar putea intra şi în BET, iar lichiditatea suplimentară adusă pe piaţa de capital ar putea fi unul din factorii care să ducă bursa românească de la statutul de piaţă de capital periferică la cel de piaţă emergentă.