Unirea Shopping Center (simbol bursier SCDM), compania care administrează mallurile din Bucureşti şi Braşov, a raportat o pierdere netă de 182.000 de lei în primul semestru din 2025, comparativ cu un profit de 737.000 de lei în perioada similară a anului trecut, arată datele financiare publicate la BVB.
Cifra de afaceri netă a scăzut cu 26%, de la 27,3 milioane de lei în iunie 2024 la 20,2 milioane de lei în iunie 2025, pe fondul unor venituri mai mici din servicii prestate. Totodată, veniturile totale din exploatare s-au redus la 25,6 milioane de lei, de la 40,3 milioane de lei în perioada anterioară.
Cheltuielile cu ajustările de valoare şi provizioanele au avut o pondere ridicată, dar societatea a reuşit să obţină un rezultat financiar pozitiv de 2,2 milioane de lei, ceea ce a susţinut un profit brut de 990.000 de lei. După plata impozitului pe profit (1,17 milioane de lei), rezultatul net a fost însă negativ.
Capitalul social al companiei se ridică la 6,8 milioane de lei, împărţit în 2,7 milioane de acţiuni cu valoarea nominală de 2,5 lei.
Conducerea companiei arată că strategia actuală este orientată spre redezvoltarea centrelor comerciale din Bucureşti şi Braşov, prin remodelarea suprafeţelor libere şi atragerea de noi chiriaşi. O echipă managerială nouă a relansat discuţiile cu retaileri internaţionali interesaţi de conceptele propuse, iar compania analizează inclusiv posibilitatea de a oferi anumite servicii în regie proprie.
Compania are o capitalizare de 264 mil. Lei. Anul acesta titlurile au plus 31% pe 1,8 mil. Lei.