Burse - Fonduri mutuale

Valentin Budeş, Sphera Franchise Group: Strategia de creştere se bazează pe creşterea reţelei, tehnologie, digitalizare şi sustenabilitate. Ne uităm activ la adăugarea de branduri noi în portofoliu

Conferinţa ZF Piaţa de Capital 2024

Valentin Budeş, Sphera Franchise Group: Strategia de...

Autor: Alex Ciutacu

19.09.2024, 15:43 169

Sphera Franchise Group, operatorul lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, analizează introducerea unor noi branduri HoReCa în portofoliul grupului, a explicat Valentin Budeş, CFO Sphera Franchise Group, prezent la conferinţa ZF Piaţa de capital 2024.

„Strategia noastră de creştere se bazează pe creşterea reţelei, tehnologie, digitalizare şi sustenabilitate. Ne uităm activ la adăugarea de branduri noi în portofoliu. (…) E o decizie simplă, suntem cel mai mare lanţ de restaurant din România şi orice brand nou vine cu sinergii pe care alţi jucători nu le pot implementa”.

Grupul nu a luat încă o decizie în privinţa brandurilor pe care vrea să le introducă în portofoliu pe viitor, însă Sphera Franchise Group are un partener cu grupul Yum! Brands, ceea ce îi dă acces la brandurile din portofoliul partenerului.

„Avem toate brandurile pe care ei pot să le ofere ca franciză şi ne uităm active să introducem branduri noi. Trebuie să găsim brandul potrivit pentru că aşa cum am obişnuit în ultimul timp, investiţiile sunt chibzuite şi şi aduc plus valoare acţionarilor”.

Ce a mai declarat în cadrul evenimentului:

  •  Suntem de 30 de ani pe piaţa din România, am trecut prin nenumărate cicluri electorale, am trecut prin majorări şi modificări de taxe de nici nu le mai ştim numărul. De fiecare data am reuşit să găsim cea mai bună soluţie, astfel încât să ne păstrăm clienţii mulţumiţi, să îi ţinem interesaţi constant să se întoarcă în restaurantele noastre, dar şi să protejăm marja care este de fapt translatată în remunerarea pe care o putem oferi acţionarilor. Cu siguranţă vom găsi soluţii şi anul viitor, scenariile sunt discutate, însă este foarte greu la câte posibilităţi există. Trebuie să discutăm pe ceva concret ca să găsim cea mai bună soluţie.
  • Eu văd o companie ca pe o echipă sportive care luptă pe teren să câştige inimile suporterilor. În cazul nostru, suporterii sunt investitorii noştri, iar noi luptăm să câştigăm încrederea lor.
  • Planurile noastre sunt să continuăm ritmul de deschideri, avem de gând să deschidem restaurante atât în România, cât şi în Italia.
  • Suntem foarte puţin îndatoraţi, asta în ideea în care construim câte 10 restaurante în fiecare an şi plătim şi dividend. Aşteptăm să executăm ce trebuie executat.