Burse - Fonduri mutuale

Vivre Deco, pierderi de 17 mil. lei în prima jumătate din 2021 faţă de un profit net de 705.000 lei în S1/2020. Veniturile au urcat însă cu 19% la 133 mil. lei

Vivre Deco, pierderi de 17 mil. lei în prima jumătate...

Autor: Liviu Popescu

30.09.2021, 18:18 1182

Vivre Deco, retailer online de mobilă şi decoraţiune, companie cu două emisiuni de obligaţiuni listate la bursa de la Bucureşti, a raportat pierderi de 17 mil. lei în prima jumătate din 2021, faţă de un profit net de 705.000 lei în aceeaşi perioadă din 2021, însă la venituri mai mari cu 19% la 133 mil. lei. Rezultatele au fost publicate joi seară la bursa de la Bucureşti.

“În primul semestru al anului 2021, societatea a avut ca rezultat o pierdere de 17 milioane RON, comparativ cu un profit de 0,7 milioane RON la 30 iunie 2020. Acest lucru se datoreaza in principal factorilor care au afectat EBITDA. Alt impact negativ este datorat şi cheltuielilor cu dobânzile aferente împrumuturilor si variaţia cursului valutar”, potrivit raportului semestrial.

EBITDA (profitul operaţional) a trecut de la un rezultat pozitiv de 4,1 mil. lei la unul negativ de 11,6 mil. lei. “Creşteri de costuri operaţionale (materii prime, salarii manipulanti, costuri combustibil, ambalaje) generate de criza transportului din China şi a presiunii inflaţioniste”, este unul dintre motivele trecerii EBITDA în teritoriul negativ.

Pe de altă parte, soldul datoriilor financiare a crescut la 76,6 mil. lei. “ Această creştere se datorează în principal emisiunii de obligaţiuni efectuata în aprilie 2021 în valoare de 7.000.000 EUR cât şi a utilizării liniei de credit bancară pentru finanţare capitalului de lucru (în principal pentru plăţi către furnizori marfă)”.

În raportul semestrial este citată Monica Cadogan, cea care şi-a anunţat de curând retragerea de la cârma companiei, în locul ei venind Călin Fusu, co-fondator şi membru al consiliului de administraţie.

“Creşterile de costuri debutate în primele luni ale anului 2021 se menţin şi cresc foarte agresiv, depreciind masiv profitabilitatea proiectată. Credem că este o situaţie temporară şi am ales să ne temperăm creşterea, dar să ne livrăm promisiunile de valoare către clienţii finali. Analizăm sănătatea fluxurilor de numerar şi corectăm costurile la nivelul vânzărilor. Concomitent cu creşterile de salarii, creşterile de preţuri ale materiilor prime, creşterile preţurilor de producţie şi dotări am resimtit şi sezonalitatea, tradusă prin scăderea interesului pentru categorie în lunile de vară şi concedii. După un an record, comparaţiile an-la-an au ca scop apărarea poziţiei de piaţă câştigate şi eficienţa”.

Pentru a doua jumătate a anului 2021 avem aşteptări realiste. Credem că ne-am câştigat un loc important în viaţa clienţilor noştri şi că, deşi valurile pandemice vor distrage atenţia de la cumpărături, Vivre este o sursă de inspiraţie şi de bucurie, mai spune Monica Cadogan.​

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO