Burse - Fonduri mutuale

Vrancart Adjud, acolo unde au investit şi fraţii Pavăl de la Dedeman, raportează venituri de 118 mil. lei în T1/2025 şi pierderi de 1,2 mil. lei

Vrancart Adjud, acolo unde au investit şi fraţii Pavăl...

Autor: Liviu Popescu

15.05.2025, 18:15 625

Vrancart (VNC), producător de carton ondulat controlat de Lion Capital şi din acţionariatul căruia fac parte şi fraţii Pavăl de la Dedeman cu o deţinere de 17,3%, a raportat pentru primul trimestru din 2025 venituri de 118 mil. lei, în scădere uşoară faţă de aceeaşi perioadă din 2024, în timp ce pierderile s-au redus la 1,2 mil. lei de la 4,3 mil. lei, potrivit raportului trimestrial publicat la bvb.ro. Vrancart are o capitalizare de 197 mil. lei.

“Cererea de ambalaje de carton a început să crească uşor din al doilea trimestru, conducerea Societăţii aşteptându-se în acest sens la rezultate îmbunătăţite începând cu trimestrul următor. Managementul Grupului are în vedere o serie de măsuri pentru impulsionarea vânzărilor care să readucă indicatorii financiari ai grupului pe un trend ascendent, pentru a confirma sustenabilitatea business-ului, precum şi rezilienţa Grupului la schimbările adverse din piaţă”.

În decursul primului trimestru al anului 2025, evoluţia Vrancart a fost influenţată de scăderea volumelor vândute, ceea ce a condus la venituri inferioare anului 2024 în special în cazul societăţii Vrancart SA.

“Scăderea cererii interne în primul trimestru al anului 2025 a fost determinată de incertitudinile generate de contextul internaţional instabil şi de climatul politic tensionat din România, care au afectat încrederea consumatorilor şi apetitul investiţional. Deocamdată piaţa de hârtie igienică si şervetele din România nu este educată cu privire la utilizarea produselor fabricate din materii prime reciclate şi a obiectivelor de sustenabilitate, preferinţele consumatorilor îndreptându-se către produse rezultate din prelucrarea celulozei, chiar dacă sunt mai scumpe”.

EBITDA la nivel de grup s-a situat la 16,3 mil. lei (vs. 17,6 mil. lei buget) în valoare absolută, iar în valoare relativă a înregistrat nivelul de 15% din cifra de afaceri (vs. 13% buget), impactul negativ regăsindu-se la Vrancart S.A. si Vrancart Recycling, în schimb Rom Paper SRL a generat un impact pozitiv de Ă0,3 mil. lei cu 11% mai mult faţă de aşteptările bugetate. Conducerea Grupului şi-a propus ca până la finele anului să recupereze gap-ul înregistrat în trimestrul analizat de Vrancart S.A. şi să menţină trendul pozitiv al Rom Paper SRL. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, rezultatul net înregistrat a fost de -1,2 mil. lei (vs. -4,3 mil lei). Lichiditatea curentă a scăzut uşor la 0,91 (vs. 0,96), fiind influenţată de rambursarea datoriilor pe termen lung aferente investiţiilor finalizate.

Vrancart a fost înfiinţat iniţial în 1977 ca Fabrica de Celuloză şi Hârtie Vrancea, compania transformându-se în Vrancart în 1992. Acţiunile Societăţii sunt cotate la Bursa de Valori Bucureşti, categoria Standard din 15 iulie 2005.

Vrancart are sediul central în Adjud, judeţul Vrancea, unde se află şi fabricile de producţie a cartonului. Filiala producătoare de hârtie igienică, Rom Paper, este localizată în Braşov. Pe lângă aceste două locaţii, funcţionează şi centre de colectare a deşeurilor răspândite în toată România: Bucureşti (2 centre), Iaşi, Ploieşti, Botoşani, Sibiu, Braşov, Piteşti, Timişoara, Bacău, Cluj. În plus, Grupul deţine două centre de producţie în Călimăneşti şi Santana de Mureş, specializate în producţia de carton ondulat şi ambalaje din carton.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels