Burse - Fonduri mutuale

Zuzanna Kurek, Cornerstone Communications: Este fascinant că aproape 60% dintre investitorii de la BVB au şi investiţii în criptomonede

ZF Romanian Capital Market Summit 2022

Zuzanna Kurek, Cornerstone Communications: Este fascinant...

Autor: Alex Ciutacu

17.03.2022, 15:34 3279

Un procent de aproape 60% dintre investitorii de retail de la Bursa de Valori Bucureşti au şi investiţii în piaţa crypto, conform unui studiu comandat de Cornerstone Communications şi realizat de MIA Marketing, care va fi dat publicităţii în zilele următoare, a explicat Zuzanna Kurek, partner, Cornerstone Communications, în cadrul evenimentului ZF Romanian Capital Market Summit 2022.

„Am făcut un studiu de piaţă pe investitorii de retail pe care îl vom publica în zilele următoare, este primul studiu de piaţă făcut în rândul investitorilor de retail. A fost o cercetare profesionistă cu partenerul nostru de research MIA Marketing, unde am vorbit cu 200 de investitori legat de care sunt investiţiilor lor, de ce, cum tranzacţionează ei. Ce este fascinant este că aproape 60% dintre investitorii de pe Bursa de Valori Bucureşti au şi investiţii în criptomonede”.

Una dintre concluziile transmise în legătură cu studiul care va fi publicat în zilele următoare este că aşteptările investitorilor „sunt total diferite faţă de companiile antreprenoriale listate la bursă”.

„Vedem întrebări de genul <<am investit într-o companie, de ce nu mai creşte compania cu 100% în fiecare an?>>. Nu este posibil. Când ai capital şi poţi face investiţii să duci businessul la următorul nivel, clar el creşte, dar nu este sustenabil să crească cu trei cifre în fiecare an”.

Totodată, în piaţă există mulţi investitori speculativi, în special în rândul celor care s-au alăturat pieţei de capital locale în ultimii doi ani.

„Altă chestie pe care am văzut-o în acest studiu este că există foarte mulţi investitori speculativi. Investitorii tineri care au venit în piaţă în ultimul an sau în ultimii doi ani intră într-o companie, de obicei, pentru un termen de trei luni. Este incredibil de scurt. Ce se poate întâmpla în cazul unui business antreprenorial în trei luni? Nimic”.

Ce a mai declarat în cadrul ZF Romanian Capital Market Summit 2022:

  • Foarte mult timp subiectul Hidroelectrica a fost utilizat ca un motiv pentru care bursa nu merge sau pentru care nu merită să investesc la bursă sau se spunea că dacă se va lista Hidroelectrica se vor schimba lucrurile. Mă bucur că astăzi nu vorbim atât de mult de Hidroelectrica, când am ajuns în România în 2013 era exact această discuţie pe care o avem şi astăzi în 2022 şi nu cred că merită. Cred că piaţa de capital de astăzi are o faţă nouă, care este faţa antreprenorilor, care lucrează, listează companii proprii pe BVB.
  • Au fost multe discuţii legate de educaţia financiară, eu cred că nu este făcut aproape nimic în piaţa de capital pentru educaţie financiară, investitorii de retail nu au niciun sprijin, nicio sursă de informaţii corectă unde pot să sune şi să înveţe despre principii de investiţii, riscuri asociate investiţiilor în piaţa de capital şi cred că asta ar trebui să fie una dintre priorităţile principale pentru BVB şi pentru alte instituţii.
  • E clar că antreprenorii şi companiile listate trebuie să investească în educaţia investitorilor, dar cred că dacă ne uităm la sustenabilitatea pieţei de capital este în primul rând interesul Guvernului, interesul ASF şi interesul BVB, interesul tuturor participanţilor la piaţă pentru că şi ei fac bani din bursă. La finalul zilei, fiecare emitent, fiecare investitor plăteşte prin fiecare tranzacţie la bursă un comision către BVB, unul către ASF, unul către Depozitarul Central.
  • În ceea ce priveşte băncile sau jucătorii instituţionali şi ei investesc în educaţia financiară. Dar problema este că dacă ne uităm la investitori, ei pot să se uite la acest gen de educaţie financiară ca la un marketing, cineva vrea să îmi vândă ceva. Şi aici este diferenţa pe care o au ASF, BVB, instituţiile de stat, pentru că ei ar trebui să aibă bunăstarea investitorilor în minte, mai mult decât o bancă sau un investitor care vrea să atragă un client.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO