Business Construct

Adrian Urdă, CEO, Cometex: În 2022 vom intra în liga importantă a dezvoltatorilor de real estate, cu mai multe parcuri de retail, iar din 2023 venim cu proiecte mixte, retail şi rezidenţial. Ne uităm la oraşele terţiare, secundare, dar şi la cele mari

Conferinţa ZF Malluri & Centre Comerciale'21

 Adrian Urdă, CEO, Cometex: În 2022 vom intra în liga importantă a dezvoltatorilor de real estate, cu mai multe parcuri de retail, iar din 2023 venim cu proiecte mixte, retail şi rezidenţial. Ne uităm la oraşele terţiare, secundare, dar şi la cele mari

Autor: Roxana Rosu

19.10.2021, 12:51 253

În 2022 vom intra în liga importantă a dezvoltatorilor de real estate, cu mai multe parcuri de retail, iar din 2023 venim cu proiecte mixte, retail şi rezidenţial. Ne uităm la oraşele terţiare, secundare, dar şi la cele mari, a spus Adrian Urdă, CEO, Cometex, divizia de real estate a Altex la Conferinţa ZF Malluri & Centre Comerciale'21

”În 2022 vom intra în liga importantă a dezvoltatorilor de real estate, cu retail-parcuri în care chiriaşul principal este Altex, dar şi altele în care avem alţi chiriaşi. În 2023, venim cu proiecte mixte, retail si rezidenţial, în care vom avea şi o şcoală, clinică, grădiniţă, terenuri de sport, parc. Pentru 2023 vorbim de trei oraşe reşedinţă de judeţ, de 70-80.000 locuitori. Avem un proiect deja anunţat la Zalău, unde este o nevoie imediată pe rezidenţial. Pe retail park, pornim de la oraşe terţiare, ne uităm la Motru, Văleni, Vatra Dornei. Continuăm cu cele secundare, ca Petroşani, Hunedoara, Bârlad. Şi apoi cele mari, Bucureşti, unde avem programate investiţii, achiziţii, la Braşov, Iaşi”.

Ce a mai declarat Adrian Urdă:

Cometex este braţul de real estate al Altex. Acoperă o nevoie de a continua dezvoltarea organică a companiei, prin preluarea portofoliului de real estate, separat de zona de retail.

Vedem o creştere a costului la utilităţi, la energie. Această creştere nu trebuie să se vadă în preţul la raft. Proprietarul trebuie să negocieze cu furnizorii în energie, să investească în energie verde. Creşterea preţului  utilităţilor nu trebuie să se reflecte în preţul televizorului.

Pe zona de energie verde, avem 5 proiecte care au deja panouri fotovoltaice, alte 5 în lucru, iar anul viitor vrem să acoperim tot portofoliul de retail cu panouri.

Investiţiile sunt iniţial din capital propriu şi bănci, apoi ne gândim la alte variante, la bursă, investitori străini. Vrem să dublăm anul viitor suprafaţa pe care o avem acum şi să o triplăm în 2023, având în vedere şi proiectele mixte. Şi parcurile de retail vor fi mai mari, spre 20-40.000 mp, aducând şi alte ancore, retaileri de bricolaj .

Aceste parcuri de retail vor rămâne în portofoliul nostru, nu le vom vinde.

Retail parcul este un concept adaptat acum şi pentru client şi pentru chiriaş. Avem costuri mai mici pentru chiriaşi decât la un centru comercial, costuri de operare mai mici, iar clientul are accesibilitate. Costurile mai mici pentru chiriaşi se reflectă şi în preţul produselor.

Altex a avut un model tradiţional online, acum merge omni-channel, online+offline. Acest model se va replica probabil şi la alţi chiriaşi. De anul trecut au crescut vânzările online anul trecut, pandemia a fost un trigger.

Magazinele Altex actuale rămân unde sunt. În acest an avem deschideri de retail parkuri la Câmpina, la Reşiţa.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO