Business Construct

Astaldi şi Max Boegl au câştigat autostrada Nădlac-Pecica pentru 3,5 mil. euro/km, cu o treime mai ieftin decât Romstrade

Şova a mers la DNA pentru a lămuri lipsa contractului cu Bechtel  Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură Dan Şova a fost marţi la DNA pentru a duce corespondenţa purtată de instituţia pe care o conduce cu celelalte autorităţi privind situaţia contractului cu compania Bechtel, în cazul căruia a făcut o plângere penală in rem, urmând ca procurorii să stabilească persoana vinovată, potrivit Mediafax. Şova a precizat că nu a dat nicio declaraţie în faţa anchetatorilor până la acest moment şi a arătat că nu are cunoştinţă dacă în serviciul de documente speciale, unde ar fi trebuit să se afle unul dintre originalele contractului cu Bechtel, sunt camere video. Ministrul a arătat că instituţia pe care o conduce s-a ocupat doar de reziliere, în acest context fiind până la acest moment desecretizat contractul din 2006.  „Am desecretizat şi am publicat varianta consolidată, adiţionalele şi protocoalele, iar varianta veche a contractului din 2003 nu s-a găsit, şi am depus corespondenţa privind aceste aspecte“, a declarat Şova.

Autor: Andreea Neferu

28.08.2013, 00:06 4299
Tronsonul de autostradă Nădlac-Pecica, cu o lun­gime de 22 de kilometri, al cărui contract de con­strucţie a fost reziliat în urmă cu nouă luni, urmează să fie continuat de italienii de la Astaldi şi de nemţii de la Max Boegl pentru circa 248,4 milioa­ne de lei (56 de milioane de euro), potrivit unor informaţii oferite de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) la solicitarea ZF.
 
Chiar dacă CNADNR a stabilit o ofertă câşti­gă­toare, Astaldi şi Max Boegl încă nu pot semna con­tractul de construcţie, având în vedere că deocam­dată contestaţiile nu au fost solu­ţionate. „Perioada de depu­nere a contestaţiilor s-a în­cheiat în data de 19 august 2013. Rezultatele procedurii de atribuire au fost con­testate de către firmele Porr Bau (din Austria – n.red.) şi SCT SA Bucureşti (con­tro­lată de fondul austriac de in­ves­tiţii Donau Finanz – n.red.)“, potrivit unui răspuns transmis de CNADNR.
 
Stabilirea unui con­struc­tor pentru acest tronson vine la nouă luni după ce com­pania de drumuri a decis să rezilieze contractul iniţial de construcţie a acestui tron­son, încheiat cu firma româ­nească Romstrade, con­tro­lată de Nelu Iordache, şi portu­ghezii de la Monte­adria­no Engenharia e Con­strucao. Motivul rezilierii a fost progresul redus al construcţiei, însă ulterior modul în care a fost atribuit acest contract a intrat inclusiv sub suspiciunea de fraudă, motiv pentru care omul de afaceri care controlează firma Romstrade, Nelu Iordache, a fost arestat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO