Tronsonul de autostradă Nădlac-Pecica, cu o lungime de 22 de kilometri, al cărui contract de construcţie a fost reziliat în urmă cu nouă luni, urmează să fie continuat de italienii de la Astaldi şi de nemţii de la Max Boegl pentru circa 248,4 milioane de lei (56 de milioane de euro), potrivit unor informaţii oferite de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) la solicitarea ZF.
Chiar dacă CNADNR a stabilit o ofertă câştigătoare, Astaldi şi Max Boegl încă nu pot semna contractul de construcţie, având în vedere că deocamdată contestaţiile nu au fost soluţionate. „Perioada de depunere a contestaţiilor s-a încheiat în data de 19 august 2013. Rezultatele procedurii de atribuire au fost contestate de către firmele Porr Bau (din Austria – n.red.) şi SCT SA Bucureşti (controlată de fondul austriac de investiţii Donau Finanz – n.red.)“, potrivit unui răspuns transmis de CNADNR.
Stabilirea unui constructor pentru acest tronson vine la nouă luni după ce compania de drumuri a decis să rezilieze contractul iniţial de construcţie a acestui tronson, încheiat cu firma românească Romstrade, controlată de Nelu Iordache, şi portughezii de la Monteadriano Engenharia e Construcao. Motivul rezilierii a fost progresul redus al construcţiei, însă ulterior modul în care a fost atribuit acest contract a intrat inclusiv sub suspiciunea de fraudă, motiv pentru care omul de afaceri care controlează firma Romstrade, Nelu Iordache, a fost arestat.