Business Construct

Business Magazin. Cum a ajuns România să fie a doua piaţă, de dezvoltare imobiliară, pentru grupul Hercesa. Alejandro Solano: “Nu suntem aici pentru a obţine profit în doi sau trei ani şi apoi să plecăm”

Alejandro Solano, director general, Hercesa International: „Nu suntem aici pentru a obţine profit în doi sau trei ani şi apoi să plecăm. Am fost întotdeauna aici cu un angajament pe termen lung. În acest sens, încercăm să fim foarte prudenţi cu investiţiile noastre şi acest lucru ne permite să depăşim o situaţie economică dificilă.”

Autor: Ioana Matei

11.08.2024, 15:29 2185

Cu o pondere de aproximativ 15% din afacerile companiei, România reprezintă a doua cea mai importantă piaţă după ţara mamă pentru dezvoltatorul cu origini spaniole Hercesa International. Alejandro Solano, executivul din fruntea companiei, explică de ce viziunea spaniolilor este una pe termen lung  în ce ne priveşte şi descrie ambiţiile lor în continuare. 

România este a doua cea mai mare piaţă a noastră. Reprezintă aproximativ 15% din cifra totală de afaceri a companiei, ceea ce este mult pentru noi. Este una dintre cele mai importante pieţe ale noastre. Acordăm multă atenţie pieţei româneşti din acest motiv”, spune Alejandro Solano, executivul spaniol care conduce Hercesa Internaţional. Compania se axează mai ales pe dezvoltarea de proiecte rezidenţiale, dar investesc şi în alte tipuri de produse, cum ar fi terenurile industriale şi spaţii industriale. De asemenea, au investit în hoteluri – iar pe piaţa locală, au achiziţionat şi renovat Hotelul Cişmigiu. Compania este prezentă în Spania, care reprezintă cea mai mare piaţă, dar şi în Bulgaria, Portugalia, Mexic, Andorra, Panama şi Republica Cehă. Faptul că piaţa românească este una importantă pentru grup se vede şi prin vizitele executivului spaniol, pentru care aceasta nu este deloc străină - el a fost unul dintre martorii direcţi ai dezvoltării acesteia prin diverse cicluri economice: Alejandro Solano a locuit în România vreme de şase ani, atunci când dezvoltatorul şi-a început operaţiunile aici, în 2004 şi avea rolul de manager pentru ţara noastră. Acum este responsabil de divizia internaţională, la un nivel mai înalt la sediul central din Spania. Chiar dacă faptul că dezvoltatorul investeşte pe două continente presupune provocări pentru logistica agendei lui Solano, el îşi face timp totuşi să ajungă în România o dată la două luni, pentru a supraveghea operaţiunile şi a se întâlni cu furnizorii şi clienţii. Asta pentru că, spune el, piaţa românească este în continuare una dintre cele mai importante. „Suntem foarte norocoşi să fim aici. Suntem foarte fericiţi să ne putem dezvolta afacerea aici. Avem multă încredere în această piaţă.” Ce i-a adus însă aici în urmă cu două decenii? „În 2004, aveam un sentiment puternic despre ţările din Europa de Est care urmau să intre în Uniunea Europeană, care erau pe calea de a-şi adapta cadrul legal, dar şi pe înspre calea creşterii economice. Acesta a fost principalul fundament pe care l-am identificat pe piaţa românească atunci. Acest lucru este încă valabil, cred, deşi România a parcurs un drum lung de atunci şi a dezvoltat multe lucruri, infrastructură, cadru legal, piaţa este mai matură, deci mai stabilă şi aşa mai departe.” De asemenea, mizează în continuare pe creşterea populaţiei din Bucureşti, unde dezvoltatorul este prezent. „Acest lucru este foarte important pentru dezvoltarea imobiliară şi, deşi există situaţii sau momente în care indicatorii macroeconomici nu ajută afacerea noastră sau sectorul nostru, cred că ne caracterizează o viziune pe termen lung asupra pieţei. Nu suntem aici pentru a obţine profit în doi sau trei ani şi apoi să plecăm. Am fost întotdeauna aici cu un angajament pe termen lung. În acest sens, încercăm să fim foarte prudenţi cu investiţiile noastre şi acest lucru ne permite foarte bine să depăşim o situaţie economică dificilă.” Alejandro Solano consideră că situaţia economică din prezent nu este atât de critică: „Am fost în situaţii mai rele. Cred că criza din 2008 a fost mult mai gravă decât ceea ce suferim acum. În prezent, cred că avem o problemă de inflaţie, care se îmbunătăţeşte, este în scădere, aşadar, acesta este un indicator bun şi cred că cererea este încă puternică.”

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 
Urmează ZF Health&Pharma Summit'24