Business Construct

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână al revistei Business Magazin

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână...

Autor: Dorin Oancea

27.04.2016, 00:04 33
Presa a abordat de cele mai multe ori subiectul mărcilor româneşti care au rezistat schimbării de regim, de la cosmetice la dulciuri, dar s-a scris prea puţin despre mărcile româneşti puternice care au apărut şi s-au impus pe piaţă în ultimul sfert de veac. Care este puterea mărcilor noului capitalism românesc, cât de ataşaţi sunt consumatorii de acestea sau care sunt greşelile pe care antreprenorii trebuie să le evite sunt câteva dintre intrebările la care Busineess Magazin a căutat răspunsuri în materilalul de copertă din această săptămână.
 
O poveste antreprenorială care sună ca un început de banc: un scoţian face cidru românesc undeva în Argeş. Este istoria lui Alan Clark, venit în România în 2001 cu o afacere de consultanţă şi care vrea mai nou să transforme merele din livada proprie în cidru. Băutura este o noutate relativă pe piaţa locală, dar care s-a poziţionat destul de bine în preferinţele consumatorilor; pe lângă mărcile importate, a apărut şi o producţie locală.
 
Sesiunile exotice de training pentru manageri au căpătat o nouă dimensiune în urma apariţiei cailor în ecuaţie. Este ceea ce face George Leca în cadrul proiectului Horse Eye. Leca are o experienţă de 15 ani în management în multinaţionale şi organizează în prezent sesiuni de training la care a avut deja în jur de 700 de cursanţi. Managerii pot afla din interacţiunea cu caii unde şi cum greşesc în relaţiile cu angajaţii sau partenerii, de exemplu cât de dominatori sunt. Este de-ajuns să spunem că un manager a ales poza unui cal pe telefon pentru a-şi aduce aminte că trebuie să fie modest şi generos şi veţi înţelege folosul unui astfel de training.  Dorin Oancea

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO