Business Construct

Cel mai agitat an în bricolaj: 42 de magazine vândute, opt redenumite, şapte închideri şi şase inaugurări. Ce urmează? „Noi victime“

Cel mai agitat an în bricolaj: 42 de magazine vândute,...

Autor: Cristi Moga

21.10.2014, 14:18 2494

În ciuda unui an cu numeroase mişcări, procesul de consolidare a pieţei locale de bricolaj nu s-a încheiat, apreciază marii jucători din sector, care consideră că în următorii ani şi alte reţele vor pleca din România, după exit-urile germanilor de la Praktiker şi OBI, francezilor de la Bricostore şi austriecilor de la BauMax.

Anul 2014 este probabil cel mai agi­tat din „istoria“ de 12 ani a pie­ţei locale de bricolaj, cu două tran­zacţii importante care au im­plicat 42 de magazine, un exit în care reducerile de până la 70% au tulburat preţurile din piaţă, investiţii de peste 60 de mi­lioa­ne de euro în magazine noi şi apariţia unui nou brand şi concept - Brico Depot - care a în­lo­cuit până în prezent opt magazine Bricostore.

Mai exact, magazinele vândute aparţineau grupurilor Praktiker (27 de unităţi) şi BauMax (15 unităţi), germanii de la OBI au plecat „ruşinos“, închizând cele şapte magazine din România printr-o lichidare de stoc ce a durat aproximativ o lună, în timp ce magazine noi au fost deschise de băcăuanii de la Dedeman (patru unităţi), francezii de la Leroy Merlin (un magazin la Craiova) şi noul proprietar al Praktiker, Omer Susli, care a deschis un magazin în Târgu-Jiu. Totodată, britanicii de la Kingfisher şi-au pus sigla Brico Depot pe opt din cele 15 magazine cumpărate anul trecut de la Bricostore, iar procesul de redenumire va fi definitivat în primăvara anului viitor.

Cum s-au simţit toate aceste mişcări în piaţă şi ce efecte ar putea avea asupra sectorului în următorii ani?

„Evenimentele din acest an dovedesc că pia­ţa de bricolaj din România este prea mică pentru un număr atât de mare de companii ac­tive. Pro­cesul de consolidare a pieţei va con­ti­nua, iar în drumul către normalizarea situaţiei concurenţa acerbă va mai face victi­me“, a declarat pentru ZF Dragoş Pavăl, preşedintele şi acţionarul majoritar al Dedeman, companie cu afaceri de 606 mil. euro în 2013. Compania condusă de Dragoş Pavăl ar urma să ajungă anul acesta la vânzări de peste 650 de milioane de euro datorită magazinelor deschise la Sibiu, Deva, Târgu-Jiu şi în cartierul Colentina din Bucureşti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO