Business Construct

Cosmin Monda, fondator&CEO Clean Recycle: Am observat o creştere constantă a pieţei. Consumatorul final a continuat să consume, chiar şi în ciuda acestor crize, iar potenţialul pieţei este foarte mare, întrucât colectarea deşeurilor este deficitară

ZF Cei mai mari jucători din economie

Cosmin Monda, fondator&CEO Clean Recycle: Am observat o...

Autor: Alexandra Matei

21.06.2022, 18:39 113

Cosmin Monda, fondator&CEO Clean Recycle, susţine că a observat, în utima perioadă, o creştere constantă a pieţei pe care activează, întrucât consumatorul final nu a redus consumul în contextul crizei Covid-19 şi a războiului din Ucraina.

Acesta precizează că există un potenţial mare al acestei pieţe de reciclare, dat fiind că, în prezent, colectarea deşeurilor este deficitară în România.

„Potenţial de creştere a businessului există în măsura în care piaţa din România are, la rândul ei, potenţial de creştere. Clienţii noştri simt în mod direct puterea de cumpărare a cetăţeanului. Vorbim de produsele ambalate, deci dacă nu se consumă apă, nu mai avem sticlă pusă pe piaţă şi dacă nu se mai consumă biscuiţi, nu avem platic şi carton. Noi am observat o creştere constantă. Consumatorul final a continuat să consume, în ciuda acestor crize. Potenţialul pieţei este foarte mare, întrucât colectarea deşeurilor este deficitară. Aşteptăm cu nerăbdare impelmentarea Sistemului Garanţie Returnare (SGR) pentru că ar fi un prim pas în colectarea mai corectă a deşeurilor precum sticla, PET-ul sau aluminiul”, a declarat Cosmin Monda, în cadrul conferinţei ZF Cei mai mari jucători din economie.

 

Ce a mai declarat Cosmin Monda în cadrul conferinţei:

► Suntem un OIREP şi îndeplinim, în numele producătorilor şi a importatorilor, obligaţia de reciclare a deşeurilor de ambalaje.

► Ne-am înfiinţat în 2017, de atunci am fost feriţi de criza din 2008. Am reuşit să ajungem de la afaceri de până în 100.000 de lei, în 2017, la circa 10 mil. euro acum.

► Sunt materiale care pot fi recilcate infinit – aluminiul şi sticla - , dar sunt şi materiale care nu pot fi recilate de mai mult de câteva ori, cum este PET-ul.

► Avem peste 700 de clienţi şi o vedere de ansamblu asupra pieţei, astfel că identificăm două categorii de cheltuieli: cheltuielile consumatorului final şi categoria de cheltuieli a companiei.

► Am avut un rol de aducator şi avem în continuare. Avem acţiuni de educare a consumatorului, a elevilor, a copiilor. Cel mai important este să începem această educare de la copii. Este mult mai sustenabilă educaţia copiilor de pe băncile şcolii. Această grupă a populaţiei ne va asigura reciclarea corectă a ambalajelor în 10-15 ani.

► Perioada de început de an a fost mai grea pentru că am avut şocurile legate de creşterea preţurilor la gaz şi energie. Am avut şocul din începerea războiului. Acum, cred că lumea s-a liniştit, iar lucrurile vor merge mai bine.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO