România se numără printre ţările cu cele mai mici densităţi de metri pătraţi de retail la mia de locuitori, cu doar 97,1 mp/1.000 de locuitori
Componenta de relaxare şi de entertainment în centrele comerciale atrage mai multe investiţii în zona Europei Centrale şi de Est decât în partea vestică a continentului, arată un raport realizat de compania americană de real-estate Cushman & Wakefield.
În România, dezvoltatorii se concentrează mai ales pe implementarea conceptului de spaţiu verde, care se extinde atât în centrele comerciale cu vechime, cât şi în mallurile recent inaugurate.
Pe segmentul de entertainment, dezvoltatorii de malluri au venit cu idei tot mai îndrăzneţe în ultimii ani. AFI Palace Cotroceni – mallul israelienilor de la AFI Europe – a introdus singurul roller coaster dintr-un centru comercial din Europa de Est în 2012, iar Mega Mall – investiţie a sud-africanilor de la NEPI de 75.500 de metri pătraţi –, a integrat o piscină semiolimpică. Tot NEPI a anunţat că intenţionează să deschidă prima pârtie de schi în interiorul unui mall din România – Shopping City Timişoara. Acestor investiţii li se adaugă cele făcute de Cinema City, cel mai mare operator de cinematografe din România, parte din Cineworld Group, care a intrat cu tehnologia 4D în mai multe centre comerciale din ţară, printre care Mega Mall şi Shopping City Timişoara.