Business Construct

Un dezastru urban în capitala României: Gările Otopeni, Tunari şi Pipera stau închise, în timp ce corporatiştii pierd ore întregi în trafic. Milioane de euro se pierd anual pe drum sau din venituri potenţiale, inclusiv pentru stat

Autor: Alina-Elena Vasiliu

13.02.2018, 00:08 5823

♦ Immofinanz, dezvoltator cu birouri în Băneasa: Ar fi util dacă gara Băneasa ar deveni staţie pentru metrou uşor ♦ Ministerul Transporturilor tace. Instituţia nu a răspuns la solicitarea ZF trimisă la mijlocul lunii ianuarie.

Zona de nord a Bucureştiului, unde sunt concentrate mai multe clădiri de birouri şi peste 100.000 de corporatişti, are patru gări – Otopeni, Tunari, Băneasa şi Pipera -, care ar putea deservi angajaţii din împrejurimi. Dintre acestea însă, Tunari, Pipera şi Otopeni nu sunt staţii de cale ferată pentru călători, potrivit Companiei Naţionale de Căi Ferate (CFR). Nici gara Băneasa nu este însă folosită pentru traficul de călători decât ocazional, în special în timpul verii, când acolo opresc două trenuri cu destinaţia Mangalia.

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA are în ad­­ministrare staţiile CF Bucureşti Băneasa, Bucureşti Obor, halta de mişcare Otopeni, precum şi staţia Bucureşti Nord grupa B (Basarab). Tunari şi Pipera nu sunt staţii de cale ferată sau puncte de oprire pentru trenurile de călători. Cu ex­cep­ţia haltei Otopeni, celelalte staţii nominalizate sunt des­­chise traficului de călători”, spun reprezentanţii CFR.

„Celelalte” înseamnă Basarab – staţie care încă nu se află în centrul unui pol semnificativ de birouri, deşi zona urmează să se dezvolte, şi Băneasa, unde circulaţia trenurilor este ocazională.

Într-un răspuns transmis în 2014 de CFR către ZF, oficialii companiei spuneau că gara Băneasa este opera­ţională, însă folosirea acestei staţii pentru îm­barcarea/debarcarea de călători este opţiunea exclusivă a operatorilor de transport feroviar, care solicită traseele pentru mersul de tren, inclusiv staţiile de oprire.

Pe site-ul Infofer.ro, platforma pe care pot fi căutate trenurile CFR, staţia Băneasa nici nu este inclusă în lista de opţiuni pe care o au cei care vor să găsească informaţii despre circulaţia trenurilor.

În zona Pipera, din apropierea staţiei de metrou şi a gării cu acelaşi nume, lucrează aproximativ 64.000 de corporatişti, potrivit datelor companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox. În zona Băneasa, care se întinde până la aeroportul Otopeni, există alţi circa 70.000 de angajaţi în clădirile moderne de birouri. Printre proiectele din aceste zone se numără Bucharest Business Park (dezvoltat de CA Immo), Globalworth Tower (Globalworth), Floreasca Business Park (NEPI).

„La nivelul companiei, sunt în curs de derulare pro­iecte care urmăresc aducerea liniei CF existente la para­me­trii proiectaţi, cu obiectiv principal de a fluidiza tra­ficul de călători din jurul Bucureştiului”, mai spun CFR.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO