Business Construct

Distributie: Proges se extinde cu 10 mil. in Ungaria

Distributie: Proges se extinde cu 10 mil. in Ungaria

In planul de extindere pentru 2008 al companiei Proges sunt incluse si doua magazine in Capitala

20.12.2007, 15:37 209

Proges a deschis recent un magazin in localitatea maghiara Niyregyhaza, cu o suprafata de 1.000 de metri patrati, valoarea investitiei fiind de aproximativ 500.000 de euro si reprezinta primul pas facut de companie in extinderea retelei in afara Romaniei.
"Dupa consolidarea pozitiei pe piata romaneasca, extinderea activitatii in Ungaria a reprezentat un pas firesc. Primul magazin deschis la Nyiregyhaza reprezinta un test al posibilitatilor oferite de piata maghiara. Pentru urmatorii doi ani ne-am propus dezvoltarea unei retele de 20 de magazine in principalele orase din Ungaria, retea ce va totaliza o investitie de peste 10 milioane de euro", a declarat Annamaria Anton-Bako, directorul de marketing al Proges. Compania estimeaza pentru 2007 o cifra de afaceri de 80 mil. euro, dublu fata de nivelul inregistrat in anul precedent.
Conform aprecierilor companiei, principala diferenta intre piata maghiara si cea locala consta intr-o "imbratisare" mai rapida a noilor tendinte din Europa de Vest si o mai mare maturitate a cumparatorului maghiar, care este orientat catre decoruri si stiluri aflate in tendinte, intr-o masura mult mai mare decat cumparatorul roman, care este inca axat pe decorurile clasice si game clasice de produse.
Tot in cadrul strategiei de extindere a retelei de magazine, compania a achizitionat anul acesta zece magazine de la compania EEP (East European Partner) din Bucuresti, distribuitorul de mocheta, covoare si PVC, pentru circa sase milioane de euro.
"In luna martie, Proges a preluat activitatea comerciala a EEP (n.r. - East European Partner), unul din principalii jucatori de pe piata de mocheta, covoare si PVC din Romania, valoarea tranzactiei fiind de aproximativ sase milioane de euro. Aceasta preluare s-a incadrat in strategia de dezvoltare pentru 2007", a adaugat Anton-Bako.
In ultimii ani, planul de investitii al companiei a vizat in principal piata locala, si anume acoperirea nationala prin extinderea retelei de magazine si consolidarea retelei logistice, suma alocata pe parcursul anului 2007 depasind 15 mil. euro. Incepand de anul urmator, compania vizeaza pe langa consolidarea pozitiei in marile orase, formarea unei retele de magazine in Ungaria, prin deschiderea de noi magazine in principalele orase. In planul de extindere pentru anul urmator sunt incluse si doua magazine in Capitala, cu o suprafata cumulata de aproximativ 6.000 de metri patrati.
"Cumulat, magazinele operate in Capitala se afla pe primul loc in topul vanzarilor din retea. Deschiderea celor doua noi magazine este conditionata doar de gasirea unor spatii adecvate. In prezent, suprafata de desfacere a magazinelor din Bucuresti este de aproximativ 2.800 de metri patrati, dar pana la sfarsitul anului urmator aceasta se va tripla", a adaugat Razvan Pitaru, director zonal al Proges pentru Muntenia.


Centru logistic de 20 mil. euro in Oradea
Proges va da in folosinta luna aceasta un centru logistic cu o suprafata de 50.000 de metri patrati, aflat in apropiere de Oradea, care va deservi si reteaua din Ungaria. Investitia in valoare de 20 mil. euro a fost inceputa in primul trimestru si se va finaliza in luna octombrie a anului viitor prin inaugurarea unor spatii de birouri. "Deoarece sediul central al firmei si implicit centrul logistic principal este in Oradea, la o distanta de aproximativ 110 kilometri de locatia primului magazin din Ungaria, logistica nu reprezinta o provocare", au afirmat reprezentantii companiei.
Pe plan local, reprezentantii companiei apreciaza o crestere constanta a pietei de profil in urmatorii ani, datorita numeroaselor proiecte rezidentiale anuntate cu data de finalizare in perioada 2008-2010.
Studiile efectuate de companie arata ca piata interna de distributie a materialelor pentru amenajari interioare inregistreaza o crestere moderata, desi piata imobiliara a cunoscut in ultimii trei ani o crestere peste asteptarile expertilor. Acest lucru se datoreaza dezvoltarii si finalizarii in anii urmatori a mai multor proiecte imobiliare pentru persoanele private.
"In prima jumatate a anului, cifra de afaceri a companiei a inregistrat o crestere de 80% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul extinderii retelei si al cresterii portofoliului de clienti persoane juridice", a declarat Razvan Pitaru, director zonal in cadrul Proges, responsabil pentru toata zona Munteniei.


Parchetul si accesoriile, 50% din vanzari
Compania opereaza in prezent 47 de magazine in Romania si unul in Ungaria, precum si 11 depozite regionale. Potrivit estimarilor companiei, Proges detine o cota de piata de circa 30% pe segmentul materialelor pentru amenajari interioare, un segment aproximat la peste 250 de milioane de euro, potrivit reprezentantilor Proges.
Compania estimeaza pentru anul 2007 o cifra de afaceri de circa 80 mil. euro, dublu fata de nivelul inregistrat in anul precedent, pe fondul extinderii retelei de distributie si al cresterii ponderii de clienti persoane juridice.
In 2007, produsele cu cea mai spectaculoasa evolutie au fost covoarele si mocheta, produse care au fost implementate in reteaua de magazine in ultimul an. In ceea ce priveste vanzarile de parchet laminat, reprezentantii companiei apreciaza o cota de piata de aproximativ 37%, cantitatea de parchet vanduta pe parcursul anului 2007 fiind in crestere cu 35% comparativ cu anul trecut, pe fondul investitiilor masive realizate in domeniul imobiliar, care au atras un consum ridicat de materiale pentru amenajari interioare.
"Parchetul laminat si accesoriile pentru podea au cea mai mare pondere din vanzari in afacerile companiei, aproximativ 50%. Am implementat inca doua grupe de produse in a caror crestere avem incredere: mocheta si linoleum. Asteptam sa devina carlige puternice in vanzare", a adaugat Anton-Bako.
Potrivit datelor de la Registrul Comertului, compania Proges este detinuta de trei persoane fizice, Sim Cristian Ovidiu, Copacean Cristian Florin si Ilonta Claudiu.


Extindere puternica in urmatorii ani

Proges va inaugura un centru logistic de 50.000 de metri patrati, aflat in apropiere de Oradea, investitie de aproximativ 20 de milioane de euro demarata in primul trimestru din 2007.

Compania a investit deja 15 milioane de euro pentru dezvoltarea retelei de retail si consolidarea retelei logistice.

In urmatorii doi ani, compania va investi 10 milioane de euro in deschiderea a 20 de magazine in Ungaria.

Vanzarile de parchet laminat au crescut cu 35% comparativ cu anul precedent, pe fondul investitiilor masive realizate in domeniul imobiliar, care au atras un consum ridicat de materiale pentru amenajari interioare.

Cea mai spectaculoasa crestere a vanzarilor a fost inregistrata pentru covoare si mocheta, produse implementate in reteaua de magazine in ultimul an. Parchetul laminat si accesoriile pentru podea au cea mai mare pondere din vanzari, circa 50%.

Potrivit reprezentantilor Proges, compania detine o cota de piata de aproximativ 30% pe segmentul materialelor pentru amenajari interioare, un segment ce depaseste 250 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO