Business Construct

Gresie şi faianţă de peste 20 mil. euro de la bulgari

Gresie şi faianţă de peste 20 mil. euro de la bulgari

Cătălin Rotaru, country manager al KAI Ceramics

24.05.2011, 23:13 746

Producătorul bulgar de plăci ceramice KAI Group, controlat defondul de investiţii american Advent International, şi-a bugetatpentru anul acesta afaceri pe piaţa locală de circa 20-22 mil.euro, în creştere cu 20-30% faţă de anul trecut.

"20-25% din vânzările totale ale grupului sunt generate de piaţaromânească. Tradiţional, principala piaţă externă de desfacere eraAnglia, însă anul acesta Ro­­mânia este posibil să o depăşească",spune Cătălin Rotaru, country manager al KAI Ceramics, divizialocală a grupului bulgar. Compania şi-a dublat anul trecutafacerile din România, până la 17 milioane de euro, pe fondulextinderii reţelei de parteneri de distribuţie şi a gamei deproduse. Compania estimează că deţine în prezent o cotă de piaţă decirca 11-12%, dar speră ca spre sfârşitul lui 2012 să acopere unsfert din piaţă.

KAI comercializează plăci ceramice (gresie şi faianţă) la nivelnaţional printr-o reţea de 20-30 de parteneri, printre caredistribuitorii locali Delta Distribution, Tiger Amira Oradea şiPremierCom Slobozia, dar şi reţelele de retaileri Baumax, Praktikerşi Bricostore.

Piaţa locală de plăci ceramice s-a ridicat în 2010, din punct devedere cantitativ la 25 mil. metri pătraţi, potrivit estimărilorcompaniei.

Principala piaţă externă de desfacere era Anglia, însă anulacesta Ro­­mânia este posibil să o depăşească.

Cătălin Rotaru, country manager al KAI

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO