Producătorul bulgar de plăci ceramice KAI Group, controlat defondul de investiţii american Advent International, şi-a bugetatpentru anul acesta afaceri pe piaţa locală de circa 20-22 mil.euro, în creştere cu 20-30% faţă de anul trecut.
"20-25% din vânzările totale ale grupului sunt generate de piaţaromânească. Tradiţional, principala piaţă externă de desfacere eraAnglia, însă anul acesta România este posibil să o depăşească",spune Cătălin Rotaru, country manager al KAI Ceramics, divizialocală a grupului bulgar. Compania şi-a dublat anul trecutafacerile din România, până la 17 milioane de euro, pe fondulextinderii reţelei de parteneri de distribuţie şi a gamei deproduse. Compania estimează că deţine în prezent o cotă de piaţă decirca 11-12%, dar speră ca spre sfârşitul lui 2012 să acopere unsfert din piaţă.
KAI comercializează plăci ceramice (gresie şi faianţă) la nivelnaţional printr-o reţea de 20-30 de parteneri, printre caredistribuitorii locali Delta Distribution, Tiger Amira Oradea şiPremierCom Slobozia, dar şi reţelele de retaileri Baumax, Praktikerşi Bricostore.
Piaţa locală de plăci ceramice s-a ridicat în 2010, din punct devedere cantitativ la 25 mil. metri pătraţi, potrivit estimărilorcompaniei.
Principala piaţă externă de desfacere era Anglia, însă anulacesta România este posibil să o depăşească.
Cătălin Rotaru, country manager al KAI
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels