Business Construct

În 2000 România avea 113 km de autostrăzi, astăzi are doar cu 500 de kilometri mai mulţi

În 2000 România avea 113 km de autostrăzi, astăzi are...

Autor: Andreea Neferu

02.11.2014, 13:29 548

Într-o Românie care abia anul acesta speră să atingă PIB-ul real din 2008, 18,3 milioane de cetăţeni români cu drepturi electorale - cifră necorectată de ani de zile - sunt chemaţi duminică la vot ca să-şi aleagă preşedintele pentru următorii cinci ani. Datele economiei, în aceste zile, sunt cu mult schimbate faţă de anul 2000. Dar sunt schimbate şi faţă de anul ultimelor alegeri, 2009, care a fost şi primul an al ultimei crize.

ZF a realizat un „tablou de bord“ al României, din 2000 încoace, jalonat de anii alegerilor şi reflectat în 25 de indicatori cheie – PIB, datorie a ţării, publică şi privată, evoluţia credi­tării, a ratelor de dobândă, a indicelui BET al Bursei - , pentru a avea o ima­gine asupra a ceea ce a fost şi a ceea ce este cu economia.

Cum stăm la capitolul autostrăzi?

După Revoluţie, ritmul de construcţie de autostrăzi a încetinit puternic şi chiar o bună perioadă de timp s-a oprit. Astfel, în 2000 România avea 113 kilometri de autostrăzi, toţi construiţi înainte de Revoluţie: 96 de kilometri pe ruta Bucureşti-Piteşti, respectiv 17 kilometri pe ruta Feteşti-Cernavodă. Abia în 2004 a fost finalizat primul tronson de după '89, pe ruta Bucureşti-Fundulea-Drajna.

În total, în România există 644 kilometri de autostrazi în prezent, dintre care circa 500 au fost construiţi după Revoluţie. Până la sfârşitul anului, în ţară ar trebui să existe aproape 700 de kilometri de autostrăzi, având în vedere că au fost anunţate pentru final de an mai multe tăieri de panglici.

Vedeţi aici fotografia economiei în anii cu alegeri prezidenţiale. Unde era România în anul 2000 şi unde este acum, în 25 de indicatori-cheie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO