Business Construct

Încă un antreprenor care face pasul spre 100 mil. euro Afacerile Adeplast au crescut anul trecut cu 20%, ritm bugetat şi pentru acest an

Încă un antreprenor care face pasul spre 100 mil. euro...

Autor: Roxana Rosu

15.02.2018, 11:33 267

Producătorul de materiale de construcţii Adeplast, controlat de Marcel Bărbuţ, a înregistrat anul trecut afaceri de 92 milioane de euro, în creştere cu 20% faţă de anul precedent, 8% din venituri venind din exporturi.

„A fost o evoluţie bună având în vedere că la momentul adoptării bugetului ne-am propus o creştere de două cifre, dar ştiam că pe pieţele noastre se anunţau turbulenţe pe anumite segmente şi reconfigurări de forţe din partea competiţiei, evenimente confirmate de-a lungul anului trecut”, declară Daniel Stăncescu, CEO AdePlast.

Creşterea de pe piaţa internă a venit de-a lungul anului trecut din proiectele rezidenţiale în condiţiile unei stagnări ale lucrărilor publice de termoreabilitare.

”Suntem extrem de mulţumiţi că din ce în ce mai mulţi dezvoltatori imobiliari şi constructori au inţeles avantajele achiziţiei unui pachet complet de materiale de la un singur producător, faţă de achiziţia fragmentată. La finalul lucrării, mulţi dintre aceştia au constatat că lucrările au costat mai puţin şi au avut parte şi de garanţie din partea AdePlast, argumente care i-au ajutat mai departe ca avantaj în vânzare”, a mai spus Daniel Stăncescu.

Deşi costul de transport este unul din factorii cheie ai competitivităţii la export în domeniul materialelor de construcţii, AdePlast performează în Ungaria, Bulgaria şi Austria sau Republica Moldova. Produsele sub marca AdePlast au ajuns însă, cu o creştere accelerată, şi în UK, Italia sau Spania.

”Constructorii sau chiar meseriaşii români care lucrează în aceste pieţe au fost redutabili ambasadori ai produselor AdePlast. Noi spunem că este vorba despre calitatea produselor noastre, dar pe lângă asta, meseriaşii români ne-au cerut certificări europene pe care le-am obţinut. Acestea au constituit argumente solide pentru export, trend care continuă şi în 2018”, încheie Daniel Stăncescu.

Compania monitorizează creşterea generală a preţurilor, în special a celor la utilităţi şi combustibili, creşterile salariale, impactul cursului valutar şi ratele dobânzilor din Romania, strategia AdePlast pentru 2018 vizând menţinerea ratei de creştere a cifrei de afaceri şi a profitului companiei, la fel ca în anul 2017.

Producătorul are trei platforme industrial, în Oradea, Ploieşti şi Roman.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO