Business Construct

Licitatii: Cum ar putea fi 2008 startul marilor proiecte

Licitatii: Cum ar putea fi 2008 startul marilor proiecte

Sectorul Cernavoda-Constanta va fi impartit in doua tronsoane- Cernavoda - Medgidia cu o lungime de aproximativ 19 kilometri si Medgidia-Constanta cu o distanta de circa 31,8 kilometri

26.06.2008, 20:35 33

La toate proiectele pentru care vor fi derulate licitatii se adauga fondurile alocate pentru continuarea lucrarilor la autostrada Transilvania, construita de compania americana Bechtel, care se vor ridica la circa 200 de milioane de euro anul acesta. In urma acordarii acestei finantari de la bugetul de stat, Bechtel va livra primii 25 de kilometri din autostrada pana la sfarsitul anului.
12 firme si consortii s-au precalificat pentru construirea autostrazii Cernavoda-Constanta, proiect in valoare de circa 400 de milioane de euro, printre care se numara Astaldi (Italia), FCC Construction (Spania), Strabag (Austria) sau Colas (Franta), potrivit datelor primite de la Ministerul Transporturilor (MT). Sursele de finantare pentru constructia autostrazii vor fi bugetul de stat si un imprumut de la Banca Europeana de Investitii (BEI), iar adjudecarea contractului de proiectare si executie a autostrazii se va face pe baza pretului cel mai scazut. Potrivit declaratiilor anterioare ale MT, pentru acest proiect au fost selectate doar companii straine, datorita complexitatii lucrarilor.
"Peste trei luni va fi ales castigatorul, urmand ca ulterior sa inceapa lucrarile de constructie", a declarat Stefan Sobotka, directorul de comunicare al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
Sectorul Cernavoda-Constanta reprezinta ultima portiune a autostrazii Bucuresti-Constanta si va fi impartit in doua tronsoane- Cernavoda - Medgidia cu o lungime de aproximativ 19 kilometri si Medgidia-Constanta cu o distanta de circa 31,8 kilometri.
Pentru primul tronson, care va cuprinde doua pasaje peste autostrada si 12 viaducte, s-au precalificat opt companii sub forma de joint-venture Condotte/CMC di Ravenna (Italia), Impreglio Spa/Itinera (Italia), Ashtrom Int/Shapir Structures 1991 (Israel), Cengiz/Mapa (Turcia), Astaldi Spa/Max Bogl (Italia/Germania), Mochlos SA/Danya (Grecia), FCC Construction/Alpine Bau Gmbh (Spania/Austria) si Mota Engil/Monte Adriano/Soares da Costa (Portugalia), precum si patru companii Aktor (Grecia), J&P Avax (Grecia), Strabag (Austria) si Colas (Franta). Pentru al doilea tronson, care va include patru pasaje, doua viaducte si un nod rutier, s-au precalificat aceleasi companii, in afara de Colas.
Autostrada va fi proiectata cu echipamente standard cum ar fi: gard, parapete, iluminat, sistem de comunicatii si are o perioada previzionata de implementare a proiectului de 24 de luni.
"Principalele criterii folosite pentru evaluare au fost: experienta anterioara, experienta generala si specifica cat si capacitatea tehnica si financiara, asa cum sunt definite in documentele de precalificare", afirma reprezentantii MT.
Precalificarea a fost facuta folosind procedurile de precalificare in conformitate cu politica Ghidului Bancii Europene de Investitii detaliata in Ghidul de Achizitii, fiind deschisa aplicantilor din toate tarile eligibile.
Autostrada Cernavoda - Constanta face parte din Coridorul IV Trans - European si va completa legatura dintre Bucuresti si litoralul Marii Negre. Pana in prezent a fost construita portiunea Bucuresti-Cernavoda, care are 151 de kilometri.
"Impreuna cu varianta de ocolire a Municipiului Constanta la profil de autostrada, proiect care a fost deja demarat, autostrada Cernavoda - Constanta va spori accesibilitatea regiunii Constanta, contribuind la dezvoltarea economica, sociala si culturala a zonei", afirma reprezentantii MT.

Centura de sud, proiect de 163 mil. euro
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va organiza, in luna iulie, trei licitatii pentru largirea la patru benzi a zonei de sud a centurii Bucurestiului, valoarea totala estimativa a contractelor fiind de 605 milioane lei (circa 163 mil. euro), fonduri asigurate de la bugetul de stat. CNADNR a inceput deja anul acesta lucrarile de extindere la patru benzi a centurii de nord a Capitalei, proiect in valoare de 50 de milioane euro.
In plus, CNADNR intentioneza sa organizeze trei licitatii pentru modernizarea a doua sectoare ale DN 68A, Lugoj-Deva, si a unui pasaj de pe DN 58B, in localitatea Gataia, valoarea totala a contractelor fiind estimata la 426,37 milioane lei (115 mil. euro). Insa pentru acest proiect nu se precizeaza data la care ar urma sa fie organizate licitatiile.
Pentru primul tronson al zonei de sud a centurii, amplasat intre kilometrii 23,6 si 33, termenul limita pentru depunerea ofertelor este 14 iulie, data la care acestea vor fi deschise. Contractul are o valoare estimativa de 201,99 milioane de lei (54,6 mil. euro) si presupune asistenta tehnica pe toata perioada de executie a lucrarii, intocmirea proiectului tehnic si largirea la patru benzi a actualei centuri.
Firmele interesate trebuie sa depuna, printre altele, o garantie de participare de 3,3 milioane de lei, lista principalelor servicii prestate in ultimii trei ani si recomandari din partea altor beneficiari. De asemenea, firmele participante la licitatie trebuie sa fi avut in ultimii trei ani o cifra de afaceri de minimum 212,178 milioane de lei (circa
57 mil. euro) si sa fi realizat in ultimii cinci ani cel putin un contract pentru modernizarea unui drum national si un contract pentru realizarea unui pod, pasaj sau viaduct nou. Valoarea cumulata a celor doua contracte trebuie sa fie de minimum 81 de milioane de lei (22 mil. euro).
Licitatia pentru cel de-al doilea tronson, aflat intre kilometrii 33 si 43, va avea loc pe 16 iulie, valoarea estimativa a contractului fiind de 211,248 milioane de lei (circa 57 mil. euro). Garantia de participare este de 3,5 milioane de lei, iar firmele interesate trebuie sa fi avut in ultimii trei ani o cifra medie de afaceri de minimum 221,9 milioane de lei (60 mil. euro). Totodata, firmele participante trebuie sa dovedeasca faptul ca in ultimii cinci ani a modernizat un drum national si un pod, pasaj sau viaduct nou, valoarea contractelor pentru cele doua lucrari fiind de minimum 85 milioane de lei.
Al treilea tronson se afla intre kilometrii 43 si 55, valoarea estimativa a contractului fiind de 191,835 milioane de lei. Ofertele se vor deschide la data de 18 iulie, garantia de participare fiind de 3,2 milioane de lei. Firmele care doresc sa participe la licitatie trebuie sa fi executat in ultimii cinci ani doua lucrari de modernizare a unui drum national, iar valoarea celor doua contracte sa fie de cel putin 78 de milioane de lei.
Pentru toate cele trei licitatii, CNADNR poate opta pentru a achizitiona ulterior lucrari similare de la firma castigatoare. Lucrarile se vor desfasura pe o perioada de 32 de luni, incepand cu data atribuirii fiecarui contract. Centura de sud a capitalei se afla amplasata intre Autostrada Soarelui (km 23,6) si autostrada Bucuresti Pitesti (km 55,5).
Cat priveste modernizarea a doua sectoare ale DN 68A, Lugoj-Deva, si a unui pasaj de pe DN 58B, in localitatea Gataia, prima licitatie vizeaza consolidarea Drumului National 68A pe o lungime de 75 de km, intre kilometrii 3 si 78,5. Valoarea estimativa a contractului este de 207,346 milioane de lei (56 mil. euro), suma asi-gurata din surse ale CNADNR si fonduri structurale. Lucrarile se vor desfasura pe o perioada de un an de la data atribuirii contractului.
Lucrarile de modernizare a Drumului National 68A, pe o distanta de 25 de kilometri, intre kilometrii 53 si 78,5, vor dura de asemenea un an, valoarea estimativa a contractului fiind de 185,13 milioane de lei. Finatarea va fi asigurata din fonduri structurale. Cea de-a treia licitatie vizeaza lucrari la pasajul denivelat de pe DN 58B, in dreptul localitatii Gataia din judetul Timis. Lucrarile vor dura un an si vor costa aproximativ 33,9 milioane de lei, din fonduri bugetare.

Italienii construiesc primul tronson din Bucuresti-Ploiesti
Italienii de la Pizzarotti & Tirena Scavi au inceput in urma cu doua luni lucrarile la primul tronson al autostrazii Bucuresti-Ploiesti, respectiv Bucuresti- Moara Vlasiei (km 0-km 19,5), valoarea lucrarilor fiind de circa 514 mil. lei (152,8 mil. euro). Durata lucrarilor de constructie este de 18 luni de la data ordinului de incepere a lucrarilor si 36 de luni de garantie. Sectorul Bucuresti - Moara Vlasiei (km 0 - km 19,5) face parte din tronsonul Bucuresti - Ploiesti al Autostrazii Bucuresti - Brasov, care are o lungime totala de 168,8 km.
Pentru acest tronson se vor sapa 380.000 de metri cubi de pamant, umplutura va avea un volum de doua milioane de metri cubi, se vor turna 210.000 tone de asfalt, vor fi amenajate sase poduri cu o lungime de 1,98 kilometri si sapte pasaje. Pentru al doilea tronson, dintre Moara Vlasiei si Ploiesti, lucrarile de constructie au inceput anul trecut, in urma unui contract semnat de CNADNR in 2006 cu asocierea Spedition UMB, Euro Construct Trading '98 si Pa&Co International, in valoare de 200 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO