Business Construct

Marii jucători cresc, dar piaţa scade

Marii jucători cresc, dar piaţa scade

Autor: Andreea Mioara Neferu

24.11.2011, 00:03 275

Piaţa adezivilor s-a contractat în primele nouă luni cu circa 15%, în contextul în care atât investiţiile private, cât şi cele publice nu au cunoscut o revenire în primele trei trimestre, este de părere Marcel Bărbuţ, care controlează producătorul de adezivi şi alte materiale de construcţii AdePlast, cu afaceri de 30,3 milioane de euro în 2010.

"Motivele acestei scăderi sunt atât lipsa proiectelor finanţate de stat, care au pornit abia în ultima parte a anului, destul de timid, cât şi faptul că oamenii preferă să ţină banii pentru eventuale vremuri tulburi", spune Bărbuţ.

Compania a consemnat în primele nouă luni afaceri de 110 milioane de lei (26,2 mil. euro), în creştere cu circa 8% în lei faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Bărbuţ pune acest avans pe seama diversificării gamei de produse şi a maturizării brandului AdePlast, arătând că şi deschiderea în august a unei fabrici de polistiren la Ploieşti a contribuit la creş­terea afacerilor.

Compania estimează că până la finalul anului va înregistra afaceri totale de 135 mil. lei (31,1 mil. euro), iar Bărbuţ intenţionează să investească peste 10 mil. euro în construirea unei zone industriale de producţie în Moldova până în 2012.

Pe de altă parte, Henkel, un alt jucător important pe piaţa adezivilor, a reuşit să-şi crească vânzările de adezivi în valoare cu până în 5% în primele nouă luni ale lui 2011. "Trimestrul al treilea a fost îmbucurător, pentru că s-au finalizat proiecte majore pentru care am făcut livrări, precum Stadionul Naţional sau centrul comercial Maritimo din Constanţa", spune Andrei Dumitrescu, directorul de marketing şi vânzări al diviziei de adezivi a Henkel, care estimează o scădere mai temperată a pieţei locale a adezivilor în 2011, de 3-5%.

Henkel a început recent construcţia unei fabrici de adezivi la Roznov, Neamţ, pentru a acoperi în special cererea din lunile de vârf, august şi septembrie. Fabrica va majora cu aproape 40% capacitatea de producţie de materiale de construcţii a Henkel în România, până la 700.000 de tone pe an, în condiţiile în care cele două fabrici de adezivi şi alte materiale de construcţii din Pantelimon şi Câmpia Turzii, în care nemţii au investit deja 30 mil. euro, produc până la 500.000 de tone anual.

Pentru anul acesta, Henkel estimează că va înregistra o creştere a afacerilor la nivelul diviziei de adezivi, însă aceasta se va situa sub 10%. Anul trecut, afacerile Henkel România s-au redus cu aproape 2%, până la 133 mil. euro, însă germanii nu dau informaţii cu privire la ponderea adezivilor în totalul vânzărilor de pe piaţa locală, unde activează şi pe alte segmente de piaţă.

Henkel şi AdePlast concurează pe pia­ţa locală a adezivilor cu jucători precum Baumit (Austria) sau Duraziv (controlat de Daniel Guzu), într-o piaţă evaluată la circa 180 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO