Business Construct

O revistă făcută din criză în criză

O revistă făcută din criză în criză

Autor: Cristi Moga

28.06.2012, 00:07 552

Prima copertă a revistei Business Construct, apărută în februarie 2007, avea în titlu cuvântul criză. În urmă cu mai bine de cinci ani însă, era vorba despre o "criză de arhitecţi".

Piaţa construcţiilor venea după o creştere de 16% şi aştepta un nou salt de 25-27%, iar birourile de arhitectură se plângeau de un deficit de personal: nu făceau faţă numărului mare de investitori care le treceau pragul.

În primele 49 de numere ale revistei Business Construct am scris despre "pietre de temelii", finanţări, inaugurări, profituri, tranzacţii, alte profituri, blocaje, "defaulturi", concedieri, pierderi, falimente şi active neperformante şi am ajuns în situaţia în care vorbim şi astăzi despre cuvântul criză, dar una de alt tip.

Numărul 50 al revistei Business Construct a plecat spre tipar în seara zilei în care Hidroelectrica, cel mai important activ din portofoliul statului, a intrat în insolvenţă, în timp ce fostul premier al României, Adrian Năstase, a fost condamnat definitiv la închisoare pentru o perioadă de doi ani.

Prima ediţie a Business ConstructÎn paralel, piaţa construcţiilor pare să-şi vadă de drumul ei - pe şantiere lucrurile se mai mişcă, cifrele de afaceri sunt uşor pe plus pentru majoritatea companiilor, iar estimările pentru cea de-a doua jumătate a anului sunt de cele mai multe ori optimiste.

La televizor însă, în loc să vezi ştiri despre strategii, proiecte şi planuri de investiţii pentru stimularea economiei, a început un război de gherilă între partidele politice care cu siguranţă au uitat rolul pe care preşedintele, guvernul şi parlamentul ar trebui să îl aibă: să repre­-zinte România demn în relaţia cu celelalte state, să administreze cât mai eficient banul public şi să urmărească interesele celor care i-au ales şi pe care îi reprezintă, ca într-un final aceştia să ducă o viaţă mai bună.

Speranţele puse în 2012, bazate pe faptul că este un an electoral, se dovedesc a fi nejustificate când politicienii ajung să îşi piardă timpul în lupte fără miză şi să cumpere voturi direct, cu bani cash sau sub formă de bonuri valorice, în loc să asfalteze o stradă, să tragă apă sau să încurajeze construcţia de locuinţe, spitale sau autostrăzi.

Iar cu un alt tur de alegeri în faţă, cred că pe termen mediu vom fi nevoiţi să mai folosim cuvântul criză în paginile Business Construct. Sper să mă înşel!

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO