Vânzările realizate de retailerii din mallul AFI Cotroceni, deţinut de israelienii de la AFI Europe, au scăzut cu circa 2% în primele trei luni ale anului faţă de primul trimestru al anului trecut, până la 54 mil. euro. Venitul operaţional net al centrului comercial a fost de 8,3 milioane de euro în primul trimestru, cu 2,4% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Mallul este un etalon pentru piaţa centrelor comerciale din România, fiind unul dintre primele şi dintre cele mai mari de pe piaţa locală, astfel că scăderea vânzărilor este un indicator relevant pentru evoluţia consumului. AFI Cotroceni se află în proces de finalizare a lucrărilor de extindere prin intermediul cărora suprafaţa închiriabilă totală a centrului comercial va creşte cu 6.500 mp, ceea ce va duce la un total de circa 90.000 mp. În noul spaţiu, principalul chiriaş va fi brandul Peek & Cloppenburg, cu 5.200 mp.
Pe de altă parte, vânzările retailerilor din AFI Ploieşti s-au apreciat cu peste 12% în T1, iar venitul operaţional net a crescut cu 16%, atingând 1,2 milioane de euro, la un grad de ocupare de 99%. De notat este că reprezentanţii AFI nu au specificat procentul de evoluţie şi pentru AFI Cotroceni, notând doar că acest indicator, la fel ca traficul – de 50.000 de persoane pe zi – şi-a menţinut „stabilitatea valorilor atinse comparativ cu cele obţinute în T1 2016“.