Business Construct

Primul pas făcut de CNADNR pentru a îmbunătăţi traficul spre Alexandria: Centura la Mihăileşti se va construi în 2016

Primul pas făcut de CNADNR pentru a îmbunătăţi...

Autor: Bogdan Alecu

09.09.2015, 16:21 5230

Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi (CNADNR) estimează că la începutul anului viitor vor demara lucrările la construcţia centurii ocolitoare a oraşului Mihăileşti  (jud. Giurgiu) pentru a fluidiza traficul de autovehicule spre Alexandria, pe Drumul Naţional 6 (DN6), unul dintre cele mai aglomerate drumuri din ţară. La sfârşit şi început de săptămână dar şi de sărbători parcurgerea celor aproape 80 km dintre Bucureşti şi Alexandria durează chiar şi cinci ore din cauza traficului aglomerat, iar cozile sunt formate la intrarea în Mihăileşti unde se face trecerea de la două benzi pe sens la una singură.

„În data de 04.08.2015 a fost publicat în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) anunţul de participare privind procedura de atribuire a contractului de execuţie a lucrărilor variantei de ocolire Mihăileşti, termenul-limită pentru primirea ofertelor sau a ceterilor de participare fiind 23.09.2015. Ulterior finalizării procedurii de atribuire şi semnării contractului de execuţie lucrări, va fi emis Ordinul de începere al lucrărilor în conformitate nu prevederile contractuale. Estimăm că data de începere a lucrărilor va fi la începutul anului 2016”, au spus reprezentanţii CNADNR. Compania Naţională de Drumuri încearcă de trei ani să construiască o centură ocolitoare a oraţului Mihăileşti unde se face trecerea de la patru la două benzi.

Drumul Naţional 6 (Bucureţti - Alexandria – Craiova – Timişoara) este considerat a fi unul dintre cele mai aglomerate din ţară, cu valori de peste 16.000 de autovehicule la fiecare 24 de ore, dar şi unul dintre cele mai periculoase din cauza accidentelor dese care au loc pe acesta.

Proiectul iniţial pentru construcţia centurii ocolitoare a fost semnat, potrivit CNADNR, în data de 3 aprilie 2012 cu firma Contrat Ingi­neria y Obras şi reziliat de Compania de Drumuri în data de 12 octombrie 2012. Proiectul evaluat la 33,4 mil. lei fără TVA, din care aproape 28,4 mil. lei de la Uniunea Europeană prin FEDR, iar diferenţa de 5 mil. lei de la Guvernul României viza construcţia unui drum de 3,18 km care să ocolească oraţul Mihăileţti.

Miza acestei centuri o reprezintă creşterea vitezei de deplasare a maţinilor de la 24,3 km/h în prezent la 85 km/h, pe lângă reducerea poluării aerului şi a poluării fonice.

Cu toate că potrivit datelor CNADNR SA, pe tronsonul Bucureşti - Ghimpaţi al DN 6 circulă peste 16.000 de maşini pe zi, fiind unul dintre cele mai aglomerate drumuri din ţară, nu exită în acest moment un plan concret de extindere la două benzi pe sens, sau măcar la o bandă şi jumătate (după modelul DN 2) pentru a fluidiza traficul.

În Masterplanul general de Transport este prevăzut un drum expres de 195 km pe ruta Bucureşti - Ghimpaţi, Alexandria, Roţiori, Drăgăneşti, Caracal, Craiova, ce ar costa 764 mil. euro fără TVA. Pe această rută ar putea circula până la 25.000 de maşini pe zi potrivit masterplanului. Pe de altă parte, nu este fixat niciun termen-limită pentru construcţia acestui drum.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24