Business Construct

Primul pas spre drumul expres Bucureşti Alexandria: Urmează să fie scos la licitaţie studiul de fezabilitate

Primul pas spre drumul expres Bucureşti Alexandria:...

Autor: Bogdan Alecu

13.02.2019, 19:25 1128

Adrian Gâdea, secretar de stat în cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, a declarant într-o emisiune la Media Sud TV faptul că s-a lucrat la proiectul unui drum expres între Alexandria şi Bucureşti, iar în perioada imediat următoare se va scoate la licitaţie studiul de fezabilitate. El a subliniat că drumul de 80 km între Bucureşti şi Alexandria poate fi parcurs şi în două sau chiar trei ore din cauza aglomeraţiei. De asemenea, la Mihăileşti, Giurgiu, de aproape trei ani se lucrează la 3 km de centură ocolitoare şi nici în prezent nu a fost turnat un metru de asfalt.

Primăria Alexandria are în proiect construcţia unui parc industrial la ieşirea din oraş spre Bucureşti, unde investitorii vor putea concesiona teren pe o perioadă de până la 49 de ani, cu posibilitatea de prelungire a contractului de concesiune

Îmbunătăţirea conexiunilor rutiere cu cele mai apropiate mari oraşe din zonă, ar permite livrarea mai rapidă a produselor realizate în Alexandria, astfel încât pe lângă dezvoltarea businessurilor deja existente, zona ar putea atrage şi investiţii suplimentare, în condiţiile în care primăria urmează să investească într-un parc industrial.

Guvernul a anunţat anul trecut că intenţionează să construiască în următorii ani Autostrada Sudului, care va lega Bucureştiul de Alexandria, Craiova, Drobeta Turnu Severin şi Logoj, ce va permite inclusiv oraşelor din partea de sud a ţării să aibă acces direct spre infrastructura vest-europeană. de asemenea, un drum rapid va permite inclusiv instalarea de furnizori pentru uzina Ford de la Craiova în zona de sud a ţării.

Cele mai mari companii din Alexandria sunt Koyo – fostul Rulementul, producător de rulmenţi deţinut de japonezii de la Koyo, care în 2017 a avut afaceri de 336 mil. lei, în creştere de la 332 mil. lei în 2016 şi are aproape 1.500 de angajaţi. Compania a avut un profit net de aproape 16 mil. lei în 2017 şi unul de 36 mil. lei în 2016. Compania produce rulmenţi pentru industria auto, aerospaţială, maritimă, agro, turbine eoliene şi altele. De asemenea, in Alexandria se produc panouri de joasă şi medie tensiune la Electrotel

Tot în producţia industrială activează şi compania Fluorocarbon, ce produce mase plastice şi care reprezintă o divizie a unei companii britanice. Fluorocarbon a avut anul trecut o cifră de afaceri de aproape 10 mil. lei şi un profit net de 32.652 lei, cu 71 de angajaţi.

În industria textilă businessul Time International Trading fosta Filatură deţinut de britanicul  Cristopher Raymond Long. Compania a avut anul trecut afaceri de peste 121 mil. lei şi un profit net de peste 16 mil. lei cu 1.350 de angajaţi. Pe de altă parte, muncitorii din industria textilelor sunt plătiţi cu salariul minim pe economie, având un impact redus asupra consumului. Dar, companiile de textile reprezintă o bună sursă de angajaţi pentru companii producătoare de cablaje pentru industria auto.

Potrivit statisticilor Institutului Naţional de Statistică, în Alexandria rata de şomaj este de 4,13%, oraşul având 24.160 de persoane angajate, din care 21.040 locuiesc în oraş şi 3.120 în localităţile învecinate. Spre comparaţie, în Teleorman este de circa 10%. În plus, cei mai mulţi salariaţi din Alexandria lucrează în industrie şi nu în agricultură cum s-ar crede.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO