Business Construct

Producătorii de materiale de construcţii cotaţi au obţinut profit mai mare în trimestrul trei, pe o piaţă a construcţiilor în declin cu 11%

Piaţa locală de construcţii a înregistrat cea mai mare contracţie din Uniunea Europeană, de 11,3%, în trimestrul III, comparativ cu perioada similară din 2013, potrivit Eurostat

Piaţa locală de construcţii a înregistrat cea mai mare contracţie din Uniunea Europeană, de 11,3%, în trimestrul III, comparativ cu perioada similară din 2013, potrivit Eurostat

Autor: Ioana Tudor

24.11.2014, 00:08 401

Teraplast, Cemacon şi Prefab, cei trei producători de materiale de construcţii listaţi pe piaţa principală a bursei de la Bucureşti, au obţinut profituri nete mai mari în trimestrul al treilea comparativ cu perioada similară a anului trecut, în pofida declinului cu peste 11% al pieţei locale de construcţii în perioada iulie-septembrie.

Dintre cele trei companii, numai Teraplast şi Cemacon au avut afaceri în urcare în acest interval. Datele Eurostat arată că piaţa românească de construcţii a înregistrat cea mai mare contracţie din Uniunea Europeană în iulie-septembrie, de 11,3%, raportat la perioada similară a anului trecut, mult peste declinul din UE, de 0,4%. La nivelul primelor nouă luni, volumul lucrărilor de construcţii a scăzut cu 11,7% ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, potrivit INS.

Cea mai mare cifră de afaceri în T3 a fost raportată de Teraplast, firmă controlată în proporţie de peste 46% de omul de afaceri Dorel Goia. Producătorul de materiale de construcţii din Bistriţa a obţinut un rulaj de 72,4 mil. lei în intervalul iulie-septembrie, cu 2,7% peste cel înregistrat în perioada similară a anului trecut. Compania şi-a majorat profitul cu circa 2,3%, la 4,3 mil. lei. Deşi a avut afaceri în scădere în primul semestru, Teraplast a reuşit să încheie primele nouă luni cu un uşor avans al rulajelor, la 175,5 mil. lei. „Evoluţia cifrei de afaceri a fost susţinută de noile politici comerciale, în timp ce contextul pieţei construcţiilor a avut un impact negativ“, potrivit unui raport al Teraplast.

Profitul la nouă luni al companiei a crescut cu peste 23%, la 5,8 mil. lei, depăşind estimările din bugetul rectificat, care indică un câştig net de 5,1 mil. lei pentru întregul an 2014. La începutul lunii octombrie, Teraplast şi-a revizuit în scădere estimările privind afacerile şi profitul pentru anul curent. „În acest moment ne concentrăm să depăşim realizările din 2013, când am reuşit să readucem compania pe profit, după trei ani consecutivi de pierderi“, au spus reprezentanţii companiei. Teraplast mizează pe măsurile implementate în ultimii doi ani, respectiv dezvoltarea portofoliului de produse, optimizarea portofoliului de clienţi şi renegocierea contractelor de credit.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO