Business Construct

Profi a închiriat peste 100.000 de mp în două depozite care vor fi construite de operatorul belgian WDP în Timişoara şi Craiova, investiţii evaluate la 70 milioane euro

Profi a închiriat peste 100.000 de mp în două depozite...

Autor: Roxana Rosu

11.05.2020, 10:31 2834

Retailerul Profi a închiriat peste 100.000 de mp în două depozite care vor fi construite de operatorul belgian WDP în Timişoara şi Craiova, investiţii evaluate la 70 milioane euro, parte a strategiei de extindere a operaţiunilor logistice.

”Proiectele sunt parte ale strategiei PROFI de extindere a operaţiunilor logistice şi acoperirii geografice a României, în pas cu dezvoltarea agresivă a reţelei pe care o avem în vedere în viitor. De asemenea, proiectele se aliniază trendurilor din retail, respectiv de a aduce sub acelaşi acoperiş toate zonele de depozitare necesare (ambient, refrigerat, congelat). Acest concept garantează calitatea şi prospeţimea produselor pe care clientul final le găseşte în magazine”, a declarat Pawel Musail, Profi CEO.

JLL a reprezentat Profi în ambele tranzacţii, continuând astfel parteneriatul dintre cele două companii, care s-a materializat până acum în 250.000 metri pătraţi de spaţii logistice în Bucureşti, Roman, Cluj, Craiova şi Timişoara.

Cele două tranzacţii marchează un maxim al acestui an şi vine în contextul în care retailerii sunt interesaţi să-şi eficientizeze cât mai mult lanţurile de distribuţie prin stabilirea de hub-uri în punctele principale din ţară astfel încât să acopere cât mai uşor şi cât mai rapid nevoile reţelei de retail.

Reţeaua Profi are peste 1.250 de magazine în 571 localităţi şi o echipă de peste 20.000 de angajaţi.

”Dacă Timişoara este deja o zonă logistică dezvoltată, proiectul din Craiova va fi primul parc logistic greenfield din zonă, aşa cum au fost la timpul lor şi centrele PROFI din Cluj şi Roman. Suntem onoraţi că am putut asista PROFI în aceste tranzacţii şi ne bucurăm că am găsit un partener în WDP pentru realizarea acestor proiecte (reprezentând un buget de investiţii de aproximativ 70 milioane de euro), în aceste vremuri foarte dificile pentru mediul de afaceri”, a declarat Viorel Opaiţ, business developer director JLL România, care a reprezentat Profi în tranzacţii.

 

Profi a deschis 20 de magazine noi în martie. “Deja de zece ani strategia noastră e să creştem puternic”

Lanţul de magazine Profi, controlat de fondul de investiţii Mid Europa Partners, continuă expansiunea în ritmul obişnuit în pofida pandemiei de Covid 19, deschizând în martie 20 de magazine noi. Numărul este relativ similar cu cel din primele două luni din an, ba chiar puţin mai mare, în pofida faptului că în martie autorităţile au luat primele măsuri în contextul Covid19, iar numărul de cazuri de îmbolnăviri a crescut puternic.

“Fenomenul Covid19 produce schimbări semnificative în retail, de la nemaiîntâlnite măsuri de protejare a sănătăţii şi până la felul în care oamenii relaţionează în magazine sau la modificări în lanţurile de aprovizionare, toate însoţite de costuri uriaşe. Ceea ce însă nu se modifică este strategia Profi”, spun oficialii companiei. Ei anunţă că vor să deschidă cel puţin la fel de multe magazine ca în 2019. Retailerul activ pe segmentul de supermarketuri şi proximitate modernă a deschis anul trecut 260 de magazine noi, încheind 2019 cu un total de 1.184 de unităţi.

După deschiderile din martie compania a ajuns la  1.232 de unităţi care funcţionează în 565 de localităţi. 

“Misiunea noasatră este să ducem hrana cât mai aproape de casele oamenilor. De aceea, deja de zece ani, strategia noastră a este să creştem puternic. În ciuda tuturor dificultăţilor şi a vicisitudinilor, Profi se străduieşte să ajungă tot mai aproape de clienţii săi, deschizând noi magazine asa cum si-a planificat inca de la început”, spune Pawel Musial, directorul general al Profi.

 

Profi: Investiţiile neplanificate în perioada pandemiei de Covid-19 se ridică la 3 mil. euro pentru trei luni. Banii au mers şi merg către produse pentru dezinfectarea magazinelor, către echipamente de protecţie pentru salariaţi, dar şi către dotarea supermarketurilor cu marcaje sau cu panouri de protecţie la casele de marcat

Pandemia de Covid-19 le-a adus retailerilor vânzări mai mari, în special la bunuri alimentare, de îngrijire personală şi a locuinţei, dar şi cheltuieli suplimentare. Mai exact, comercianţii au investit fiecare câteva sute de mii sau chiar milioane de euro în dezinfectant, panouri de protecţie la casele de marcat, măşti şi mănuşi pentru salariaţi sau în marcaje pe podea pentru ca clienţii să poată păstra distanţa potrivită unul de altul.

Profi spre exemplu şi-a bugetat in­vestiţii de 3 milioane de euro în de­cursul a trei luni în astfel de produse.  Cheltu­ielile cu dezinfectarea magazi­nelor sau cu echipamentele de protecţie sunt aşteptate să continue însă multă vre­me de acum înainte. Compania are circa 1.250 de magazine şi 20.000 de salariaţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO