Companiile româneşti caută contracte în ţări bogate în resurse de subsol, care au bani în prezent să finanţeze proiecte de construcţii
Constructorii români, care se confruntă cu o piaţă ce se contractează an de an în lipsă de noi proiecte publice şi private, se îndreaptă către pieţele externe, cele mai importante destinaţii vizate în această perioadă fiind nordul Africii, Orientul Mijlociu, Rusia sau Asia Centrală, potrivit Patronatului Societăţilor din Construcţii (PSC).
Firmele româneşti care sunt suficient de mature pot deveni competitive şi pe plan extern, putând tatona chiar şi piaţa europeană, este de părere Cristian Erbaşu, preşedintele PSC. „Ce lipsea firmelor româneşti în anii ‘90? Tehnologie - n-aveau acces la noile echipamente -, finanţe şi management. În prezent sunt câteva firme mari care au câmpuri de utilaje, bănci care le susţin pentru că au bonitate şi care şi-au făcut echipe de management. În noile condiţii, mai ales de criză, chiar în ţări precum Franţa, Germania sau Belgia se caută variante mai ieftine“, a declarat Erbaşu, la o conferinţă organizată joi de PSC.