Companii

Max Boegl se asteapta ca stadionul Lia Manoliu si centura Sibiului sa fie motoarele de crestere

Max Boegl se asteapta ca stadionul Lia Manoliu si centura Sibiului sa fie motoarele de crestere
04.02.2010, 23:06 180

Constructorul german Max Boegl, unul dintre principaliiconstructori de lucrari de infrastructura de pe piata locala, arealizat anul trecut o cifra de afaceri de 74 mil. euro, increstere cu 50% fata de anul precedent, datorita incasarilor de laproiectul de constructie a noului stadion Lia Manoliu din Capitala,precum si lucrarilor din infrastructura derulate in 2009.

"Pentru anul acesta mai avem in derulare constructia varianteiocolitoare a orasului Sibiu, tronsonul de autostradaMedgidia-Constanta si stadionul Lia Manoliu, pentru care suntpremise sa mearga bine. Insa nu vreau sa ma mai lansez inpreviziuni optimiste, avand in vedere faptul ca anul trecut am avutprobleme in recuperarea banilor de la Compania Nationala deAutostrazi si Drumuri Nationale", afirma Romeo Botocan, directorulexecutiv al Max Boegl Romania.

Constructorul s-a confruntat in 2009 cu intarzieri ale platilorla lucrarile de infrastructura pe care le-a avut in derulare, maiales cele cu imprumuturi de la Banca Europeana de Investitii (BEI)."Proiectele de infrastructura construite cu fonduri de la BEI aumers destul de greu, pentru ca imprumuturile ar fi condus lamajorarea deficitului bugetar. S-a discutat chiar variantaacoperirii unor proiecte cu finantare BEI de la bugetul de stat.Anul trecut am acoperit aceste proiecte cu finantare proprie",explica Botocan. Max Boegl a contribuit anul trecut cu 8 mil. europentru finalizarea lucrarilor de reabilitare la un tronson al DN 17(Cluj-Bistrita), finantate prin creditul BEI IV, 5 mil. euro fiindde la banci si 3 mil. euro capital de lucru.

Businessul Max Boegl si-a revenit spre sfarsitul anului, cand aprimit bani pentru constructia stadionului Lia Manoliu chiar si pe31 decembrie 2009. Noul stadion Lia Manoliu, care va gazdui finalaEuropa League din 2012, va atrage o investitie de circa 143 mil.euro fara TVA, suma care cuprinde si construirea unui acoperisretractabil care sa acopere intreaga suprafata de joc.

"Anul trecut consortiul Max Boegl-Astaldi, care construiestestadionul, a primit 111 milioane de lei pentru lucrarile de lastadion si s-au facut plati chiar si pe 31 decembrie. Am dat dejacomenzile pentru cablurile care vor sustine acoperisul si credem caacest proiect va merge bine si anul acesta pentru ca are finantaresi un obiectiv clar", sustine directorul Max Boegl. Stadionul esteprevazut sa fie finalizat la sfarsitul anului 2010- inceputul lui2011.

Ar putea ajunge la afaceri de 110-120 mil.euro

Max Boegl si-a bugetat la inceputul anului trecut o cifra deafaceri de 100 mil. euro, dubla fata de nivelul din 2008, insaulterior la jumatatea anului si-a schimbat previziunile in scaderepana la 75 mil. euro din cauza problemelor legate de finantare pecare le-au intalnit la proiectul de reabilitare a unui tronson depe DN17 (Cluj-Bistrita). Germanii tintesc si anul acesta depasireapragului de 100 mil. euro, avand in vedere ca centura Sibiului sistadionul Lia Manoliu trebuie finalizate anul acesta.

"Daca toate proiectele vor merge bine anul acesta, cifra deafaceri a grupului ar trebui sa ajunga la 110-120 de milioane deeuro, insa depindem de ritmul in care vom avea terenuriledisponibile la autostrada Medgidia-Constanta si de ritmul defacturare si incasare a banilor", spune reprezentantul MaxBoegl.

Joint-venture-ul italiano-german Astaldi-Max Boegl, careconstruieste autostrada Medgidia-Constanta (31 km) a incasat anultrecut un avans de 13 mil. euro pentru inceperea lucrarilor, pecare deja l-au depasit.

"Noi am lucrat anul trecut cat s-a putut, insa am depasitnivelul care era estimat la inceput. Inca nu am facturat avansul,dar l-am consumat, urmand sa facem certificarea lucrarilorexecutate pana in prezent", explica Botocan.

Centura Sibiului va fi gata la vara

Varianta de ocolire a orasului Sibiu (14,8 km) la nivel deautostrada va fi finalizata in vara acestui an, dupa ce au fostalocati circa 49 mil. euro pentru lucrarile de constructie, dincare 75% este finantarea nerambursabila acordata de ComisiaEuropeana prin Facilitatea ex-ISPA.

Lucrarile sunt realizate de consortiul Geiger-Boegl-Comtram siau fost incepute in mai 2008.

"Nu avem cum sa nu finalizam aceasta lucrare pana la vara, avandin vedere ca exista si finantarea de la Comisia Europeana", afirmaBotocan. CNADNR a licitat anul acesta si ultima portiune de 2,7 kma variantei de ocolire, care va fi construita de compania Vectra,detinuta de Marcel Butuza, pentru 9,8 mil. euro, fara TVA.

Max Boegl este prezent pe piata locala prin intermediul a patruSRL-uri - Max Boegl Romania, Max Boegl Aeroport Sibiu, Max BoeglPrefabricate, Geiger Boegl - si doua firme ca sediul permanent MaxBoegl-Astaldi (pentru constructia stadionului Lia Manoliu) siAstaldi-Max Boegl (pentru tronsonul Medgidia-Constanta).

Grupul german Max Bogl, cu afaceri la nivel de grup de peste 1,2mld. euro, a mai fost implicat de la intrarea pe piata locala inproiectul de modernizare a aeroportului din Sibiu, modernizareasoselelor Colentina si Stefan cel Mare si tronsoanele de autostradaDrajna-Fetesti si Fetesti-Cernavoda.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO