Business Construct

Se anunţă cel mai bun an pentru autostrăzi

Se anunţă cel mai bun an pentru autostrăzi

În iulie va fi gata întregul tronson de 31 de kilometri dintre Medgidia şi Constanţa, după ce anul trecut au fost puşi în funcţiune circa 14,5 kilometri

Autor: Andreea Mioara Neferu

26.04.2012, 00:09 8275

Cea mai aşteptată autostradă ce ar trebui deschisă circulaţiei anul acesta este Bucureşti-Ploieşti, alternativă la DN 1, cel mai circulat drum din România. Cei 62 de kilometri ce lea­gă cele două oraşe ar urma să fie gata în două etape: aproape 55,5 km vor fi livraţi în al doilea trimestru al acestui an, în timp ce primii 6,5 km, ce pornesc din Capitală, au ca termen luna octombrie.

Tot pe bucăţi va fi inaugurată şi porţiunea dintre Cernavodă şi Constanţa de pe Autostrada Soarelui. În iulie va fi gata întregul tronson de 31 km dintre Medgidia şi Constanţa, după ce anul trecut au fost puşi în funcţiune circa 14,5 kilometri. Tot în vară, în luna iulie, va fi finalizată şi centura Constanţei la standard de autostradă, cu o lungime de 21,8 km, dintre care 8,5 km au fost des­chişi traficului anul trecut. De o "semi-inaugurare" va avea parte tronsonul Cernavodă-Medgidia, în contextul în care cei 20,5 km ai şoselei vor fi deschişi în iulie, dar pe câte o singură bandă pe sens.

Şi dacă în ultimii ani Ministerul Transporturilor şi-a făcut un obicei din a inaugura porţiuni din tronsoane de autostrăzi, în 2012 va continua cu acelaşi obicei: vor fi inauguraţi 18 km din cei 64 ai autostrăzii Suplacu de Barcău-Borş, precum şi alţi 18 km din autostrada Deva-Orăştie, cu o lungime de 32 m.

La capitolul drumuri naţionale, CNADNR estimează că va efectua anul acesta recepţia pe aproape 330 km. Cel mai lung, dar şi cel mai scump drum naţional a cărui reabilitare va fi finalizată în 2012 este DN 79 Arad-Oradea, pe o distanţă de 104 kilometri, al cărui contract se ridică la peste 100 mil. euro.

Ce e drept, 2012 este an electoral, astfel că într-o oarecare măsură este normal ca şi realizările la capitolul drumuri să fie mai vizibile, cu atât mai mult cu cât infrastructura slab dezvoltată continuă să fie un subiect intens discutat.

Şi la capitolul poduri am putea avea parte de câteva surprize anul acesta, în contextul în care în 2012 ar trebui inaugurat al doilea pod peste Dunăre între România şi Bulgaria, care face legătura între localităţile Calafat şi Vidin. Podul Dunăre 2, aşa cum mai este cunoscut, ar urma să fie gata până la finalul anului, după ce bulgarii au acceptat recent să suplimenteze cu 25,7 mil. euro costul construcţiei, potrivit agenţiei bulgare de ştiri Novinite. România şi-a finalizat partea care îi revenea, în valoare de circa 48 mil. euro, în timp ce bulgarii încă mai au de lucru, costul iniţial al lucrărilor executate de ei fiind de peste 225 mil. euro.

Dacă România are de construit pentru infrastructura de acces pe pod cinci kilometri de cale ferată, plus o staţie terminală pentru controlul comun al traficului şi taxare, bulgarii au de realizat podul feroviar şi rutier cu patru benzi, cu o lungime de circa doi kilometri, un terminal feroviar pentru mărfuri, şapte kilometri de cale ferată şi patru noduri rutiere.

Tot în 2012 va fi finalizată reabilitarea altor două poduri peste Dunăre, la Giurgeni şi Agigea, valoarea in­­vestiţiilor ridicându-se la peste 16 mil. euro.

În condiţiile în care proiectele încep să mişte şi pe zona de reabilitare a căii ferate, anul acesta ar putea fi un an cel puţin la fel de bun pentru infrastructură ca 2011.

AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - ieri, 13:15
Azi:
Diferență:
Ieri: 4.9126
Azi:
Diferență:
Ieri: 4.6804
Azi:
Diferență:
Ieri: 5.6911
Azi:
Diferență:
Ieri: 4.9667