Cele mai mari 20 de contracte semnate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) în perioada 2010-2014 totalizează circa 2,1 miliarde de euro, potrivit unei analize a ZF pe baza datelor transmise de CNADNR de-a lungul timpului, dar şi a datelor de pe site-ul e-licitatie.ro. În aceeaşi perioadă, compania de drumuri a avut un buget cumulat de peste 8 miliarde de euro, potrivit calculelor ZF.
Printre cele mai mari 20 de contracte semnate de CNADNR în ultimii 5 ani se numără 16 proiecte de construcţie de autostrăzi, cu o lungime totală de 312 kilometri.
Până acum au fost deschişi circulaţiei 172 de kilometri din aceste autostrăzi, pe contractele pe care statul le-a semnat în 2010-2011, urmând ca 140 de kilometri să fie inauguraţi anii viitori.
Autostrăzile Deva-Orăştie, Lugoj-Dumbravă sau Orăştie-Sibiu se numără printre cele mai valoroase proiecte pe care CNADNR le-a demarat în ultimii 5 ani. De altlfel, cele mai valoroase 16 contracte au ca obiect realizarea de autostrăzi, în special pe fostul Coridor IV paneuropean (cunoscut în prezent sub denumirea de Axa Prioritară 7), astfel că au fost finanţate în proporţie de 85% de Comisia Europeană, prin POS-T.