Business Construct

Vom culege ce am semănat: 22 de kilometri

Vom culege ce am semănat: 22 de kilometri

Autor: Cristi Moga

25.09.2014, 23:56 691

Un drum pe autostrada de la Bucureşti la Constanţa, în special după ce treci de porţiunea betonată ce ţine până la Fundulea, îţi lasă impresia că eşti într-adevăr în Europa. Dacă scapi şi de bariera de la Feteşti fără prea mari bătăi de cap, poţi ajunge de la marginea Capitalei până pe litoral lejer în două ore, după ce în urmă cu nu prea mulţi ani riscai să te rătăceşti pe străduţele din Cernavodă, pe câmpurile de pe lângă Murfatlar sau să te blochezi la intrarea în Constanţa, compromiţând astfel prima zi de vacanţă.

Din păcate însă, prea puţine sunt drumurile din România despre care să poţi spune că este o plăcere să conduci pe ele, iar cel puţin până în 2016 reţeaua locală de autostrăzi va continua să fie un puzzle neterminat după ce în ultimii ani în Ministerul Transporturilor şi la CNADNR priorităţile au fost cu totul altele decât dezvoltarea infrastructurii.

Altă explicaţie nu există pentru rezultatele din primele nouă luni ale acestui an, timp în care în România nu a fost finalizat niciun kilometru de autostradă!

În plus, până la sfârşitul lui 2014 este programată o singură tăiere de panglică, şi anume lotul 3 al autostrăzii Sibiu - Orăştie, de 22 de kilometri, tronson a căui inaugurare era programată în luna aprilie a anului 2013!

Că te cheamă Ioan Rus, Dan Şova, Narcis Neaga sau Victor Ponta ar fi pueril să arunci vina pe „greaua moştenire“ când, la trei ani de la preluarea guvernării de către PSD, în 2015, în România este aşteptată finalizarea unui singur tronson de autostradă de 22 de kilometri, şi anume primul lot de pe Nădlac - Arad, a cărui finalizare era programată tot în luna aprilie 2013!

În rest, ce s-a semănat va fi şi cules. S-au pus bani, timp şi energie în parteneriatul pentru Comarnic - Braşov, şosea la care lucrările ar fi trebuit să înceapă în primăvara acestui an, dar care pare să se fi blocat din nou înainte să fie mişcată vreo lopată. În schimb, Piteşti - Sibiu, autostradă pentru care poate fi accesată finanţare europeană, a fost neglijată, neavând nici până acum studiu de fezabilitate, astfel că Dealul Negru şi Valea Oltului vor continua să fie pentru mulţi ani obstacole în calea şoferilor şi piedici în dezvoltarea economică.

O ştire care poate mişca lucrurile: includerea Bucureştiului pe lista oraşelor care vor organiza meciuri la Campionatul European de Fotbal din 2020 a fost făcută prin asumarea finalizării până atunci a autostrăzii de la Bucureşti până la graniţa cu Ungaria.

Pentru a atinge aceste obiectiv, guvernarea ar trebui să facă însă trecerea dinspre studiourile TV şi de pe scenele de staruri rock montate pe stadion înspre şantierele de drumuri, unde se vede adevărata evoluţie din ultimele două decenii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO