Business Construct

Wienerberger: Construcţia de locuinţe este la jumătate faţă de vestul Europei. Potenţialul este aici

Wienerberger: Construcţia de locuinţe este la jumătate faţă de vestul Europei. Potenţialul este aici

Corneliu Fecioru, membru în CA al Wienerberger: Este un context în care mesajele pesimiste de­păşesc cu mult mesajele optimiste, iar din acest motiv oameni care în mod normal prin prisma veniturilor şi a nevoilor ar putea să ia o decizie să înceapă un proiect de construcţie a unei locuinţe individuale sunt reţinuţi şi amână această decizie.

Autor: Ioan Dornescu - Mediafax

26.04.2012, 00:07 2030

Fecioru vorbeşte într-un interviu acordat revistei Business Construct, primul din poziţia de manager în cadrul producătorului austriac de cărămizi, despre piaţa de profil în contextul actual şi prognozele imediate ale companiei pe care o conduce.

Managerul vede o stabilizare a pieţei de cărămizi după scăderile din ultimii trei ani, dar admite că momentul revenirii pe creştere este deocamdată incert, atât din cauza accesului dificil la finanţare, cât şi a lipsei de încredere la nivelul principalului client - familistul român, pus în faţa celei mai importante investiţii din viaţă - construirea sau achiziţia unei case.

"Pentru 99% dintre români, cea mai mare in­ves­tiţie o reprezintă casa", spune Fecioru, care se aşteap­tă la mai multă activitate din partea oamenilor "maturi, care lucrează şi care câştigă ceva mai bine decât media".

În România, cu un fond de 8,5 milioane unităţi locative, se construiesc aproximativ două locuinţe la mia de locuitori pe an, faţă de ţările din Vest unde media este de două ori mai mare. Dacă în 2008 nivelul construcţiei de locuinţe din România era mai ridicat, din anul următor reculul a devenit foarte abrupt şi piaţa de profil este în continuare pe minus.

"Noi facem două case la mia de locuitori pe an, în momentul de faţă, iar în ţările din Vest se fac patru case la mia de locuitori. Categoric potenţialul pieţei este aici", afirmă reprezentantul Wienerberger.

Întrebat despre piaţa de zidărie şi cea de cărămizi, Fecioru nu avansează date exacte, dar consideră că minimul a fost deja atins. "Sperăm că piaţa nu poate merge mai jos decât atât. Scenariul pe care noi lucrăm în 2012 este că piaţa rămâne la un nivel similar cu 2011", a spus Fecioru.

La nivel de companie, prognoza indică o stagnare a volumelor la nivelul din 2011, potrivit sursei citate.


Alegerile, fără efect la locuinţe. Referindu-se la industria construcţiilor în ansamblu, Fecioru afirmă că aceasta se află într-o uşoară creştere în 2011 faţă de 2010 şi 2009, în principal datorită lucrărilor de infrastructură, dar şi unor proiecte comerciale sau unor centre şi platforme logistice. Contează pentru piaţa pe care activează faptul că 2012 este an electoral? "Cine doreşte să-şi facă o casă şi are mijloacele pentru a începe construcţia unei case individuale o va face într-un an electoral sau într-un an fără alegeri", a răspuns managerul.

Fecioru spune că printre obiectivele sale pe termen scurt se numără extinderea portofoliului de produse şi servicii, dar şi dezvoltarea echipei.

"Wienerberger înseamnă un sistem complet. Iar acest sistem complet înseamnă zidărie, planşee ceramice, elemente de faţadă, cărămizi aparente şi plăcuţe aparente, mortare de zidărie. În momentul de faţă ne pregătim, nu putem da încă detalii, să introducem mai multe produse premium care sunt îmbrăţişate cu mult entuziasm în ţările din Vest de arhitecţi, de proiectanţi, de constructori şi de utilizatorul final", a spus Fecioru, adăugând că introducerea unor produse noi este justificată şi de modificarea unor normative de construcţii.

Compania vinde printr-o reţea naţională de distribuitori, între care se regăsesc nume mari precum Arabesque, Dedeman sau Ambient, dar şi formate mai mici. Fecioru este reţinut în a oferi cifre legate de businessul şi cota de piaţă a companiei, motivând restricţii impuse de grup, dar afirmă totuşi că anul trecut a fost uşor mai bun din punctul de vedere al volumelor livrate. Pe de altă parte, concurenţa puternică a pus presiune pe preţuri, iar "veniturile nu au urmat aceeaşi tendinţă".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO