Business Construct

Ziua zero pentru autostrada Craiova-Piteşti: cine se bate pentru construcţia în concesiune a şoselei care leagă două industrii auto

Ziua zero pentru autostrada Craiova-Piteşti: cine se bate pentru construcţia în concesiune a şoselei care leagă două industrii auto

Autor: Andreea Neferu

08.05.2013, 13:04 3822

Consorţiul format din austriecii de la Strabag, francezii de la Vinci şi grecii de la Aktor, precum şi China Communications Construction Company (CCCC), se numără printre candidaţii care s-au înscris în lupta pentru construcţia în concesiune a autostrăzii sau drumului expres Craiova-Piteşti, cu o lungime de 121 kilometri şi care ar urma să coste circa 1,7 miliarde de euro.

“Strabag, în acelaşi consorţiu care a candidat şi pentru autostrada Comarnic-Braşov (Strabag – Vinci – Aktor – n.red.) a depus oferte pentru autostrada Craiova-Piteşti”, a spus Tanja Winkelhofer, reprezentant al grupului Strabag. La rândul lor, chinezii de la CCCC au transmis ZF că s-au înscris în licitaţia de construcţie a autostrăzii Craiova-Piteşti.

Acestea sunt primele confirmări venite din partea companiilor cu privire la participarea la licitaţia pentru concesiunea şoselei Craiova-Piteşti. Consorţiul Strabag-Vinci-Aktor, precum şi CCCC au depus oferte şi pentru autostrada Comarnic-Braşov (58 kilometri), care va fi construită tot în concesiune şi va costa 1,2 miliarde de euro.

Autostrada sau drumul expres Craiova -Piteşti ar urma să lege două fabrici de anvergură din industria auto, Ford la Craiova şi Dacia la Piteşti.

Numele candidaţilor care s-au înscris în etapa de dialog competitiv pentru concesiunea şoselei Craiova-Piteşti ar urma să fie aflate în perioada următoare, în contextul în care astăzi este termenul-limită pentru depunerea candidaturilor.

Din documentele de clarificare a procesului de concesiune a autostrăzii/drumului expres Craiova - Piteşti postate pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi şI Drumuri Naţionale din România, reiese că mai mulţi constructori străini s-au arătat interesaţi de această şosea, printre aceştia numărându-se şi investitori italieni şi chinezi.

Italienii de la Astaldi, care au construit în România o serie de proiecte majore, printre care Pasajul Basarab din Bucureşti sau autostrada Cernavodă - Constanţa, au depus oferte pentru construirea în concesiune a autostrăzii de centură sud a Capitalei, în consorţiu cu firma românească Euro Construct Trading 98. Aici au mai intrat în competiţie Strabag-Vinci-Aktor, Spedition UMB-Tehno­strade, precum şi Impregilo din Italia. Va urma dialogul competitiv între CNADNR şi fiecare din companiile/consorţiile care au depus proiecte şi apoi va fi selectat un câştigător. Centura de sud are 48 km şi contractul este de două miliarde de euro, atât pentru construirea şoselei, cât şi pentru operarea şi întreţinerea autostrăzilor A1 Bucureşti - Piteşti şi A2 Bucureşti - Constanţa.

De asemenea, italienii de la Impregilo au depus o ofertă pentru concesiunea autostrăzii Co­marnic - Braşov. În cursa pentru conce­siu­nea autostrăzii Comarnic - Braşov, care va avea 58 km şi va costa 1,2 miliarde de euro, s-au mai înscris Vinci-Aktor-Strabag, Spedition UMB-Tehnostrade, respectiv China Communi­cations Construction Company (CCCC).

AFACERI DE LA ZERO