Business Construct

Zona comercială a proiectului Băneasa are venituri cumulate ce depăşesc jumătate de miliard de euro

Arthur Popa, CEO al Băneasa Developments: Ceea ce ne-a diferenţiat încă de la început a fost mixul premium de branduri.

Arthur Popa, CEO al Băneasa Developments: Ceea ce ne-a diferenţiat încă de la început a fost mixul premium de branduri.

Autor: Cristina Roşca

24.05.2018, 00:08 1456

„În cei zece ani de activitate centrul comercial Băneasa Shopping City a influenţat în mod pozitiv dezvoltarea nordului Capitalei.“

Zona comercială a platformei Băneasa, ce cuprinde atât mallul şi galeria Feeria, cât şi magazinele Ikea, Mobexpert sau BricoDepot, are venituri cumulate ce depăşesc jumătate de miliard de euro, conform estimărilor ZF.

Compania Băneasa Developments, cea care operează centrul comercial Băneasa Shopping City, Galeria Feeria şi Grand Cinema & More din nordul Capitalei, a încheiat anul 2017 cu o cifră de afaceri de 51 de milioane de euro, în urcare cu 4% com­parativ cu 2016.

Cifra de afaceri a companiei reprezintă de fapt veniturile din chirii obţinute de la cele peste 300 de magazine din mallul deschis în urmă cu zece ani şi din galeria comercială Feeria, care are drept ancoră hipermarketul Carrefour.

Băneasa Developments şi-a majorat profitul cu 12% în 2017, ajungând la un rezultat net de peste 80 mil. lei. Astfel, marja de profit s-a situat la 35%, continuând tren­dul ascendent început în 2014. Mai mult, şi profitul net şi cifra de afaceri sunt la maxi­mul celor zece ani de activitate.

„Băneasa Shopping City a devenit un reper pentru Bucureşti şi în cei zece ani de activitate a influenţat în mod pozitiv dez­voltarea nordului oraşului“, spune Arthur Popa, CEO-ul Băneasa Develop-ments.

Vânzările comercianţilor din Băneasa Shopping City printre care se numără nume internaţionale precum Zara, H & M sau Michael Kors, dar şi nume locale precum Musette sau Il Passo, au sărit anul trecut de 250 de milioane de euro, ceea ce înseamnă o medie de aproximativ 5.000 de euro/ mp pe an.

Vânzările (ce nu iau în calcul rezultatele hipermarketului Carrefour amplasat în galeria comercială Feeria) au crescut cu 85% comparativ cu 2008, anul deschiderii. Hipermarketul Carrefour are singur vânzări de peste 100 mil. euro, fiind unul dintre cele mai bune magazine de acest tip din România, conform surselor ZF. Suprafaţa totală de retail a Băneasa Shopping City este de 55.000 mp, cea mai mare parte (70%) fiind destinată magazinelor de modă şi celor care oferă produse şi servicii de înfrumu­seţare, bijuterii şi accesorii.

Dintre cele peste 300 de nume prezente în mall, mai bine de 40 sunt exclusive, printre acestea se numără Uterque (brand de modă specializat pe zona de accesorii, parte a grupului Inditex care deţine şi Zara), Chopard (bijuterii), Furla (modă), Chanel (cosmetice), Boggi (modă masculină) şi Victoria 46 (multibrand). „Ceea ce ne-a diferenţiat încă de la început a fost mixul premium de branduri“, afirmă Arthur Popa, CEO al Băneasa Developments.

De altfel, mallul şi-a întărit poziţionarea în ultimii ani pentru a atrage din ce în ce mai multe branduri premium. În cei zece ani de activitate centrul comercial a primit 175 de milioane de vizite, dintre care 24 de milioane doar în 2017.

Mai mult, în jurul mallului s-au dezvoltat o serie de proiecte care completează mixul de chiriaşi al zonei comerciale Băneasa precum Ikea, Mobexpert şi Brico Depot. În total, toate acestea au vânzări estimate de ZF la peste jumătate de miliard de euro, fiind una dintre cele mai importante zone comerciale din România ca cifră de afaceri cumulată. Băneasa Shopping City face parte din proiectul Băneasa, proiect ce cuprinde zona comercială, rezidenţială şi de birouri.

Per ansamblu, oficialii companiei spun că este cel mai mare proiect de tip mixed-use din sud-estul Europei, desfăşurat pe o suprafaţă de 221 de hectare, cu un potenţial de dezvoltare de peste 2 milioane de metri pătraţi.

Salariile nete, impozitele şi contribuţiile aferente, rezultate ca urmare a efectului indus de dezvoltarea zonei comerciale, de birouri şi rezidenţiale Băneasa reprezintă peste 863 mil. euro (aproximativ 1,1 miliarde de dolari), potrivit cifrelor actualizate ce au la bază studiul realizat de compania de audit şi consultanţă KPMG.

Astfel, potrivit studiului actualizat, pe lângă contribuţiile rezultate din desfăşurarea propriilor activităţi, proiectul Băneasa a susţinut un număr semnificativ de locuri de muncă şi contribuţii pentru economia locală prin intermediul chiriaşilor, furnizorilor şi angajaţilor, pe lângă cele 1.571 de salarii plătite de entităţile Băneasa în perioada 2005-2017, în aceeaşi perioadă chiriaşii Băneasa Developments au plătit peste 38.052 de salarii.

Mai mult decât atât, peste 105.000 de salarii au fost plătite în aceeaşi perioadă, ca rezultat al efectului indus al activităţii comerciale a entităţilor Băneasa şi a chiriaşilor Băneasa Developments.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO