Business Hi-Tech

10 milioane de unităţi iPhone 5 vândute în mai puţin de 3 săptămâni - estimare

10 milioane de unităţi iPhone 5 vândute în mai puţin...

Autor: Octavian Calei

11.09.2012, 14:28 2102

Vânzările noului iPhone 5, telefonul companiei Apple care va fi lansat mâine, ar putea ajunge la 10 milioane de unităţi numai în septembrie, după părerile analiştilor, în condiţiile în care strategia producătorului american mizează doar pe un singur produs scos pe piaţă o dată la fiecare an, scrie Bloomberg.

Noul iPhone va pune la încercare strategia riscantă a producătorului american de a scoate câte un singur produs nou pe piaţă la fiecare an. Telefoanele Apple aduc 70% din profiturile companiei.

iPhone 5 va avea un nou design, se aşteaptă un ecran mai mare şi o carcasă mai subţire, un nou soft responsabil cu hărţile şi compatibilitatea cu noile generaţii de reţele mobile de date. Aşteptările sunt mari, analiştii cred că iPhone-ul va fi una dintre cele mai mari lansări din istorie pentru industria electronicelor.

Apple ar putea vinde 10 milioane de unităţi iPhone 5 numai până la sfârşitul lui septembrie, sunt de părere analiştii. Samsung Electronics a vândut 10 milioane de dispozitive Galaxy SIII în 50 de zile de la introducerea telefonului pe piaţă.

Pe o piaţă estimată de Bloomberg anul trecut la 219,1 miliarde de dolari (171,4 mld. euro), principalii jucători şi rivalii Apple - Samsung, Motorola Mobility deţinută de către Google, Nokia şi HTC introduc anual zeci de produse, în loc de unul.

Dispozitivele iPhone au reprezentat 43% din vânzările de anul trecut în valoare de 108,2 miliarde de dolari (84,6 mld. euro). în ultimul trimestru, vânzările de iPhone au ajuns la 16,2 miliarde dolari (12,6 mld. euro), cu 33% peste vânzările Google Inc şi aproape cât cele ale Microsoft de 18,1 miliarde dolari (14,1 mld. euro).

Vânzările noului iPhone ar putea contribui la creşterea economiei americane cu aproape jumătate de punct procentual în al patrulea trimestru, potrivit analiştilor JPMorgan Chase & Co.

Strategia Apple de a introduce câte o noutate în fiecare an i-a creat companiei o aură unică şi face ca utilizatorii să anticipeze cu nerăbdare produsele create.