Business Hi-Tech

Accenture va angaja 150 de români la centrul de outsourcing din Bucureşti

Nicholas Butt, directorul centrului de BPO al Accenture: România este o locaţie de afaceri bună, fiind, alături de Cehia, unul dintre cele mai dinamice puncte de lucru ale noastre din Europa Centrală şi de Est.

Nicholas Butt, directorul centrului de BPO al Accenture: România este o locaţie de afaceri bună, fiind, alături de Cehia, unul dintre cele mai dinamice puncte de lucru ale noastre din Europa Centrală şi de Est.

02.07.2010, 00:00 4740

Compania Accenture, specializată în servicii de consultanţă înmanagement, soluţii tehnologice şi outsourcing, va angaja în acestan până la 150 de persoane la divizia de BPO, fapt care vadetermina o creştere a afacerilor cu până la 50%, a declaratîntr-un interviu pentru ZF Nicholas Butt, directorul centrului deBPO al companiei. Compania caută oameni în domenii precum finanţe,contabilitate, resurse umane, asigurări şi aprovizionare.

"Recrutăm mulţi absolvenţi de universitate şi îi ajutăm săcrească şi să se dezvolte. Nu avem în vedere o expansiune rapidă acentrului BPO, ci una controlată", a declarat Butt.

Angajaţii centrului de externalizare de la Bucureşti alAccenture livrează servicii de finanţe-contabilitate, resurseumane, logistică-aprovizionare şi asigurări, pentru clienţicompanii multinaţionale, în 11 limbi: franceză, italiană, spaniolă,portugheză, engleză, germană, rusă, olandeză, arabă, maghiară şiromână. Spre exemplu, românii pot gestiona din Bucureşti unelesituaţii contabile ale unei companii internaţionale.

"România este o locaţie de afaceri bună, fiind, alături deCehia, unul dintre cele mai dinamice puncte de lucru ale noastredin Europa Centrală şi de Est. Cred că acest lucru se datoreazăfaptului că avem oameni buni, iar comparativ cu alte locaţiinivelul de entuziasm este foarte mare. Lucrăm însă cu şi cu multeprograme de motivare şi de recunoaştere", a declarat Butt, careconduce şi centrul de BPO al Accenture de la Varşovia. El a adăugatcă Bucureşti este unul dintre locurile cheie de creştere acompaniei în Europa, care generează o sursă "sănătoasă" de venitpentru companie.

"Avem un mix în portofoliul de activităţi în cadrul centrului,precum contabilitate, una dintre activităţile cheie de aici, dar şiresurse umane, asigurări sau achiziţii. În ceea ce priveştedomeniile de unde provine creşterea, contabilitatea este unuldintre ele, de fapt cel mai puternic, iar serviciile de asigurăriau fost foarte dinamice mai ales pe fondul crizei", a mai spusButt.

În România, compania are şapte clienţi importanţi, care provindin industria muzicală, transportului aerian şi a serviciilor, aspus reprezentantul Accenture, fără a oferi detalii. Compania vreasă câştige încă trei contracte până la sfârşitul anului.

Toţi cei şapte clienţi sunt companii străine, două dintre eleavând filiale şi în România. Printre serviciile oferite deAccenture se numără procesarea de plăţi, reconcilieri, plata detaxe, recrutări.

Care sunt salariile?

Un angajat din outsourcing de pe o poziţie de entry-levelcâştigă în medie 1.200 de lei (285 de euro) net pe lună, iarsalariul poate creşte până la 1.600 de lei (380 de euro) net pelună dacă angajatul mai cunoaşte o limbă străină în afară deengleză, potrivit informaţiilor oferite de firmele derecrutare.

În ceea ce priveşte companiile româneşti, şeful centrului de BPOal Accenture a spus că diviziile de consultanţă în management şisoluţii tehnologice lucrează mai ales cu multinaţionale care aufiliale şi în România, dar nu şi cu statul.

"Nu lucrăm cu statul în România, dar sunt ţări în care facemasta. Nu acesta este targetul nostru pe piaţa locală, deocamdată.În ceea ce priveşte activitatea de BPO, rar facem aceastăactivitate pentru guvern", a mai spus Butt, care a adăugat cădiviziile de consultanţă în management şi soluţii tehnologice suntcele care lucrează mai mult cu instituţiile publice.

Directorul a adăugat că divizia de outsourcing a Accenture afost cea mai dinamică pe timp de criză, având în vedere că multefirme au fost nevoite să-şi reducă cheltuielile. "Când economia seaflă în dificultate, segmentul de outsourcing merge bine, deoarececompaniile trebuie să găsească soluţii pentru reducerea costurilor.O parte din creşterea noastră s-a bazat pe nevoile clienţilor dea-şi reduce costurile, de a-şi gestiona mai bine cash-ul. Uniidintre clienţii noştri iau anumite decizii acum pe care voiau să leia mai demult. Poate o companie dintr-o ţară nu este neapăratnevoită să apeleze la servicii din alta, dar valoarea adăugată aacestor servicii este bună pentru activitatea lor. Au fost companiicare şi-au dat seama că trebuie să-şi continue activitatea cucosturi reduse", a explicat Butt.

Nicholas Butt

  • conduce de şapte luni divizia de outsourcing din România aAccenture
  • a lucrat la Price Waterhouse şi la Culver Holdings, companie deasigurări şi servicii de management financiar
  • este licenţiat în finanţe şi contabilitate

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO