Business Hi-Tech

Achizitia autovit.ro e tranzactia anului din online, spun jucatorii de pe internet

Achizitia autovit.ro e tranzactia anului din online, spun jucatorii de pe internet
03.11.2009, 23:30 403

Naspers relanseaza lupta pe licitatiile online dinRomania

Achizitiaautovit.ro, cel mai mare site local de vanzari de masinisecond-hand, este tranzactia anului pe piata de internet inRomania, avand in vedere pretul, cumparatorul si impactul care vafi resimtit pe intreaga piata, spun reprezentanti ai industrieilocale de internet.
"E cu siguranta tranzactia anului in online si una din cele maiimportante din ultimii ani. Cu 630.000 de euro venituri si 100.000de euro cheltuieli pe an, cred ca evaluarea la care a fost facutexit-ul e absolut 'fair and square'", a scris pe blogul personalSergiu Biris, seful trilulilu.ro, rivalul local al Youtube.
"Valoarea tranzactiei este rezonabila, iar cumparatorul nu estedeloc surprinzator, avand in vedere ca este deja prezent in Romaniaprin aukro.ro", spune Calin Fusu, directorul general al Neogen, unadintre cele mai mari firme online locale. "De fapt, cred caAutovit, pe langa valoarea intriseca a site-ului, mai are valoaresi in lupta mai mare care se va duce intre Aukro si Okazii.ro",adauga el. Aukro este un site de licitatii online.
Orlando Nicoara, directorul general al MediaPro Interactiv, diviziaonline a MediaPro, spune si el: "Era de asteptat ca Naspers sa facao achizitie in .ro, tot incearca de 3 ani sa impuna Aukro.ro inpiata. Tinand cont de intrarea concurentei (eBay) in piata prinlansarea mobile.de, achizitia autovit.ro - liderul pe anunturisecond-hand nu e surprinzatoare, ramane sa vedem in ce masuraAutovit va ramane ca un brand separat sau va fi integrat inAukro."
In ceea ce priveste pretul, Nicoara spune ca acesta ar fi putut fichiar si mai mare. "Despre pret, cred ca e ok pentru aceastaperioada, nu-mi dau seama in ce masura businessul a fost afectat decriza din auto, probabil se putea si mai mult, deoarece vorbim deliderul pietei, model de business excelent, posibilitatea de aadauga alte servicii conexe."
Cel mai mare site de vanzari de masini second-hand de pe piatalocala, autovit.ro, a fost cumparat de gigantul Naspers, una dintrecele mai mari companii media din lume, cu sediul in Africa de Sud,valoarea tranzactiei fiind de peste 4,7 mil. euro, potrivit unorsurse din piata. Contactati de ZF, reprezentantii Naspers si cei aiautovit nu au dorit sa comenteze informatiile.

Orange: Internetul e inca la inceput in Romania. Cand vacreste, comportamentul de cumparare se va schimbadramatic

Consumatoriidin Romania iau inca multe decizii de achizitie fara a face inprealabil o documentare minutioasa din mai multe surse decatprietenii si personalul din magazine, insa acest lucru se vaschimba pe masura ce numarul de utilizatori de internet va creste,iar astfel procesul de cumparare va deveni mai lung si complicat,oferindu-le clientilor mai multa putere in raport cu companiile,spun reprezentantii Orange, divizia de telefonie mobila a grupuluiFrance Telecom.
La finele anului trecut in Romania doar 18% din cele 7,5 milioanede gospodarii aveau acces la internet, iar numarul romanilor careintra zilnic pe internet este mai mic de patru milioane. In mediulrural, unde se afla o jumatate dintre gospodarii, rata de penetrarea internetului nu atinge nici macar 10%. Prin contrast, in MareaBritanie peste 60% din gospodarii au acces la internet de mareviteza.
In aceste conditii, admite Julien Ducarroz, directorul comercial alOrange Romania - cea mai mare companie telecom locala, se poatespune ca "piata internet de aici este inca la inceput. Aici insa sefac primii pasi pe online, dar important este ca si Romania vaajunge unde se afla acum Marea Britanie. Este o chestiune de timp,dar nu exista niciun dubiu ca vom ajunge in acel stadiu, si trebuiesa fim pregatiti pentru schimbarile care urmeaza".

Un site de recenzii ne-ar putea aduce urmatoriimilionari online din Romania
Ducarroz spune ca o crestere semnificativa a audientei online vadetermina aparitia unor noi tipuri de site-uri si estimeaza ca efoarte posibil ca urmatoarele "hituri" pe piata locala online safie site-urile care fac recenzii la telefoane mobile /gadget-uri,un segment inca putin exploatat.
"In cateva luni sau ani vom avea in mod sigur si noi site-uri derecenzii pentru mobile, gadget-uri. E un fenomen firesc, intai aaparut in Statele Unite, apoi in Marea Britanie (...) Publisheriilocali au sanse pe acest segment, pentru ca au, spre exemplu,avantajul de a putea face comparatii de preturi. Nimeni din Statenu va face acest lucru."
Ce se intampla insa pe pietele unde cea mai mare parte acetatenilor folosesc internetul de mare viteza? Procesul deachizitie e mai lung si mai complicat, clientii sunt mai bineinformati si au o putere mult mai mare in fata brandurilor inmomentul in care vor sa cumpere ceva, rezuma Jeremy Morris, sefuldiviziei de marketing direct a Orange Marea Britanie.
"Inainte calatoria unui client de la identificarea unei nevoi panala achizitie era mai simpla si le dadea companiilor o putere maimare in raport cu clientii. Acum, clientii verifica din multiplesurse inainte de a face o achizitie, ceea ce complica efortulcompaniilor. Acum, o achizitie incepe de cele mai multe ori peinternet, ca prima faza de documentare, dupa care intrebarilecontinua in cercul de prieteni, iar raspunsurile primite sunt dinnou verificate pe internet. Abia apoi urmeaza drumul in magazin,iar datele de acolo sunt de multe ori si ele verificate din nou penet. La ce se uita clientii pe net? La opinii de pe bloguri, larecenzii de pe site-uri specializate, la clipuri video pe YouTubeca sa vada cum functioneaza produsul", spune Morris.

Nu e suficient sa fii primul pe Google
Iar lucrurile nu se opresc aici, adauga Morris, care avertizeaza cafirmele nu mai trebuie sa se preocupe doar sa fie in prima paginade rezultate la cautarile pe Google.
"Internetul de mare viteza - broadband-ul - este o preocupare detop pentru noi, astfel ca am fost preocupati ca Orange sa fie intop la cautarea pe Google dupa acest cuvant cheie. Si suntem chiarpe primul loc in Marea Britanie la cautarea dupa acest cuvant, darimediat dupa noi in cautari este un site care prezinta problemeleexperimentate de clientii nostri cu conexiunile la internet -orangeproblems.co.uk", a povestit Morris.
"Site-ul a pornit ca o pagina a unui utilizator care a avut oproblema, dar acum a devenit un forum pentru a exprima nemultumiri,iar proprietarul le face reclama concurentilor nostri si incaseazaun comision daca vizitatorii paginii sale cumpara net de larivali", avertizeaza Morris.
Ce este de facut? Companiile trebuie sa fie prezente pe retelesociale, pe bloguri, sa posteze comentarii atunci cand suntcriticate si sa creeze campanii de comunicare care sa atragaatentia mediului online, spune Morris.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO