Business Hi-Tech

Acţionarii CityLink, un pionier al pieţei locale de carsharing, au decis să vândă o parte din flota de maşini, pentru a reduce costurile. CityLink nu a mai scos pe străzi în acest an nici „flota“ de biciclete

Pentru a reduce costurile, CityLink a renunţat şi la serviciul de bikesharing lansat în iunie 2020.

Pentru a reduce costurile, CityLink a renunţat şi la serviciul de bikesharing lansat în iunie 2020.

Autor: Adrian Seceleanu

31.08.2022, 12:00 810

CityLink nu a mai scos pe străzi în acest an nici „flota“ de biciclete - acesta fiind al doilea eşec al unei companii de a oferi în Capitală acest serviciu - biciclete care pot fi închiriate şi lăsate oriunde în oraş cu ajutorul unei aplicaţii.

Acţionarii Concept Apps Development, com­pania din spatele platformei CityLink - unul dintre pionierii pie­ţei locale de carsharing - care le permite utilizato­rilor să închirieze o ma­şină printr-o aplicaţie mobilă de la câteva mi­nute până la câteva ore sau mai mult, au decis în cadrul unei şedinţe să adu­că bani noi în socie­tate, să convertească în acţiuni împrumuturi mai vechi dar şi să vândă o parte din flota de aproxi­mativ 150 de maşini, pentru a reduce cos­turile, arată documen­te publice ale firmei.

Decizia AGA, luată la jumătatea lunii mai 2022, nu oferă detalii despre numărul de maşini care urmează să fie vândute. „În vederea reducerii costurilor operative ale so­cie­tăţii, se aprobă reducerea flotei de autove­hicule aflate în utilizarea so­cietăţii în baza contractelor de leasing în curs de derulare, reducerea ur­mând a se efectua prin înstrăinarea lor“, con­form documentului.

Ulterior deciziei AGA, în luna august din aplicaţia mobilă CityLink au dispărut toate cele 120 de autotu­risme Toyota Yaris, ceea ce a contri­buit la apariţia pe piaţă a mai multor informaţii potrivit cărora maşinile ar fi fost vândute. (...)

CityLink a renunţat să mai ofere şi serviciul de închiriere de biciclete prin intermediul aplicaţiei. Serviciul era diferit faţă de altele de pe piaţă, precum i'Velo, prin faptul că le permitea utilizatorilor să închirieze şi apoi să închidă cursa cu bicicleta în mod similar cu trotinetele de la Bolt sau Lime - oriunde în zona definită de companie, nu să preia şi să lase bicicleta din spaţii / standuri special amenajate.

Serviciul de bikesharing al CityLink fusese lansat în iunie 2020.

CityLink este astfel a doua companie care înregistrează un eşec în a oferi acest tip de serviciu în Bucureşti, după cel şi mai răsunător înregistrat de serviciul similar Ape Rider lansat de compania Atelierele Pegas, care este deţinută de Network One Distribution, cel mai mare distribuitor de echipamente de IT din România, aflat în proprietatea lui Iulian Stanciu, unul dintre mai puternici oameni din piaţa locală de tehnologie.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO