Business Hi-Tech

Afacerea Google in Romania: 10.000 de clienti si venituri de 5-10 milioane de euro

Afacerea Google in Romania: 10.000 de clienti si venituri de 5-10 milioane de euro

Sapte romani gestioneaza afacerile Google in Romania din biroul din Irlanda. In centru jos se afla Amelia Cretu, care se ocupa de AdWords in Romania

24.03.2010, 23:05 261

Companiile trebuie sa isi creeze strategii de promovare online,acest lucru avand un impact semnificativ asupra business-urilor, lerecomanda Google antreprenorilor romani, care detine cel maipopular motor de cautare din lume, folosit in proportie de 90% deutilizatorii de internet din Romania.

"Sugestia Google este o campanie integrata de marketing pentruonline, pentru a ajuta vanzarile offline", a declarat Amelia Cretu,manager in cadrul companiei, care se ocupa de AdWords, sistemul depublicitate online al Google in Romania. Google a organizatimpreuna cu Banca Transilvania un training pentru antreprenoriiromani pentru a le prezenta sistemul AdWords, prin care isi potface publicitate pe motorul de cautare.

Cretu a studiat in Romania, Italia si Suedia, fiind specializatain publicitate si brand management. Anterior ea a lucrat pentrucompania Amprenta Advertising ca executive account manager.

Potrivit unui studiu citat de Google, vizitele in magazin dupapromovarea acestuia online cresc cu 26%, iar vanzarile in magazincu 43%. Compania americana a recomandat utilizarea "insight forsearch", un barometru al trendurilor in cautarile pe net in functiede cuvintele-cheie. Acest instrument al Google indica si perioadadin an in care unele produse sau servicii sunt cautate si astfelintreprinzatorul stie cand e momentul potrivit pentru a-si promovaserviciile mai agresiv.

81% dintre utilizatorii de internet intra pe un site de pe unmotor de cautare pe internet, a mai spus Amelia Cretu.

Clientului ii trebuie 33 de zile pana sa cumpere unprodus

Strategia online trebuie sa fie bine pusa la punct, avand invedere ca trece o perioada lunga de la primul clic pana candclientul va cumpara produsul. Potrivit studiilor citate de Google,in cazul unui pachet de vacanta, pana la alegerea operatorului deturism este nevoie in medie de 33 de zile, 11 cautari aleclientului si 28 de vizite pe site-urile de profil. In cazultelefoanelor mobile, vor trece 27 de zile, timp in care clientulface 8,5 cautari pana sa-si aleaga produsul.

"Cautarea are un impact masiv asupra brandului", a mai spusAmelia Cretu. Reprezentantul Google a prezentat sistemul AdWords,un serviciu de publicitate online platita, care functioneaza dupametoda cost pe clic, ceea ce inseamna ca un client al GoogleAdWords va fi taxat doar in momentul in care un utilizator carenavigheaza pe internet a dat clic pe link-ul aferent anuntuluiafisat de motorul de cautare. Prin AdWords, reclama e afisata infunctie de cuvintele cautate de utilizatori.

Ea a explicat ca pozita anuntului in urma cautarilor depinde decostul pe clic pe care antreprenorul este dispus sa-l plateasca side scorul de calitate, care se calculeaza in functie de calitateapaginii, viteza de incarcare, legatura cu cuvintele-cheie.Afacerile Google in Romania sunt estimate la 5-10 mil. euro anual,piata locala de publicitate online fiind evaluata la circa 15-20mil. euro anul trecut.

10.000 de site-uri din Romania se promoveaza cuAdWords

Cretu a mai spus ca in Romania circa 10.000 de pagini deinternet sunt promovate prin serviciul AdWords, dezvoltat deGoogle. Avand in vedere numarul de clienti din Romania (peste10.000) si valoarea medie a investitiilor in promovarea online sepoate estima ca afacerile Google in Romania sunt de aproximativ5-10 milioane de euro. Suma de bani pe care o companie o cheltuiepe AdWords depinde de cat de mult doreste sa se promoveze,putandu-se aproxima la 500-1.000 de euro pe an de fiecareclient.

Spre exemplu, magazinul online al retailerului IT&CDepozitul de calculatoare, dc-shop.ro, cheltuie aproximativ 4.000de dolari (2.900 de euro) lunar, deci circa 30.000 de euro pe an,potrivit administratorului web al site-ului, Ionut Catalin Sutu. Deasemenea, Gambino's, firma care livreaza pizza la domiciliu, cuafaceri de 200.000 de euro, cheltuie 1.000 de euro pe luna pentrupromovarea pe Google. "Afacerile au crescut cu aproape 20% de candam inceput acum sase luni sa ne promovam prin AdWords", a declaratpentru ZF managerul firmei, Catalin Macrea.

Cretu a declarat ca in acest an compania americana isi vadeschide un birou in Romania, procedura de recrutare fiind in plinadesfasurare. In prezent, sediul din Irlanda se ocupa si deafacerile din Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO