Business Hi-Tech

Afacerile furnizorului de servicii şi soluţii software NTT DATA România au crescut cu 46%, la 53,4 mil. euro

Afacerile furnizorului de servicii şi soluţii software...

Autor: Laurentiu Cotu

16.02.2018, 13:13 949

Furnizorul de servicii şi soluţii software NTT DATA România (fosta EBS România), parte a concernului japonez NTT DATA, a realizat în anul calendaristic 2017 o cifră de afaceri de 53,4 mil. euro, în creştere cu peste 46% faţă de anul precedent.

Trendul accentuat de creştere înregistrat de companie în anul 2016 (plus al veniturilor de circa 49%) a continuat şi în 2017. Un rol important l-a jucat piaţa locală, unde NTT DATA România a atins o creştere de 62% a veniturilor. În urma investiţiilor constante pentru dezvoltarea sustenabilă şi pe termen lung a pieţei locale, ponderea veniturilor pe piaţa naţională a ajuns la 27% din totalul cifrei de afaceri a companiei.

’’Trendul pozitiv de creştere accentuată înregistrat în ultimii doi ani a avut la bază investiţii semnificative în extinderea competenţelor tehnice, dar mai ales de proces de business al echipei NTT DATA România. Numai abordând proiecte cu o complexitate ridicată şi în consecinţă cu o valoare adăugată semnificativă vom putea asigura dezvoltarea durabilă şi sustenabilă nu numai a companiei noastre, ci a industriei româneşti de IT per ansamblu’’, a declarat Daniel Metz, CEO, NTT DATA România.

Pentru anul fiscal curent, care se termină la 31 martie 2018, NTT DATA România estimează venituri totale de peste 57 mil. euro, iar pentru anul fiscal următor, compania mizează pe o cifră de afaceri de circa 70 mil. euro. Dacă în trecut NTT DATA România avea în focus îndeosebi firmele mijlocii, începând de anul trecut oferta de produse şi servicii a fost extinsă şi către companiile mari. Printre clienţii noi câştigaţi de NTT DATA România pe piaţa locală în cursul anului trecut se află BRD, ENEL, E.ON, Allianz, McDonald’s România, Federal Mogul, Regina Maria, EVW, Eximtur, Agricover, NOD etc.

O dinamică aparte au câştigat-o implementările soluţiilor SAP în zona clienţilor mari, dar şi a propriei suite de soluţii Clarvision ERP în zona clienţilor mijlocii. În contextul poziţionării companiei ca integrator de soluţii au fost încheiate parteneriate strategice cu IBM, HP, CISCO, DELL/EMC şi Fujitsu. Pieţele externe constituie în continuare pentru companie sursa majoră de oportunităţi. 

’’În 2017 s-au extins proiectele în industria producătoare de autoturisme. Iniţiativele de dezvoltare a unor modele noi, de conducere autonomă a autoturismelor dar şi trendul de pregătire a renunţării treptate la motoarele cu combustie internă, au condus la apariţia unui val de proiecte pretenţioase, care necesită competenţe ridicate, atât din punct de vedere al tehnologiilor informatice, cât mai ales al expertizei de proces de business’’, a spus Daniel Metz.

Un trend ascendent semnificativ l-au căpătat proiectele de dezvoltare în sectoarele financiar-bancar şi asigurări. Procesele ample de digitalizare a interacţiunii cu piaţa au condus la generarea unui număr semnificativ de proiecte inovative, trend care a permis NTT DATA România să dezvolte competenţe în aceste pieţe, intrând astfel într-o piaţă atractivă, cu mult potenţial în anii ce urmează.

NTT DATA România, fosta EBS România, este parte a concernului japonez NTT DATA. Concernul furnizează diverse servicii, de la consultanţă şi dezvoltare de sisteme, la outsourcing. Înfiinţată în 1988, NTT DATA, are sediul la Tokyo şi operaţiuni de afaceri în peste 50 de ţări.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO