Business Hi-Tech

Afacerile Orange România au scăzut în primul trimestru din 2019 cu 2%, la 265 mil. euro

Afacerile Orange România au scăzut în primul trimestru...

Autor: Adrian Seceleanu

30.04.2019, 10:59 232

Cifra de afaceri a Orange, liderul pieţei locale de telefonie mobilă, a scăzut în primul trimestru din 2019 cu 2% la 265 mil. euro, în principal pe fondul “modificării tarifelor de interconectare pentru apelurile de voce mobilă şi al scăderii uşoare a vânzărilor de echipamente comparativ cu primul trimestru din 2018”, conform datelor companiei.

„2019 se prefigurează a fi un an cu multe provocări dar şi cu oportunităţi. În primul trimestru al anului am continuat să facem paşi importanţi în zona serviciilor convergente fix-mobil şi în completarea serviciilor financiare pe care le punem la dispoziţia clienţilor. Performanţa reţelei şi calitatea serviciilor rămân o prioritate într-o lume tot mai conectată” a declarat Liudmila Climoc, CEO al Orange România.

“La 31 martie 2019, Orange România oferea servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.693.300 de clienţi, în creştere cu 2,3% comparativ cu finalul primului trimestru din 2018”, conform companiei.
La finalul lunii martie, serviciul de televiziune prin cablu şi satelit, Orange Home TV, număra peste 519.000 clienţi, în creştere cu 24% faţă de T1 2018, iar serviciile fixe în bandă largă aveau 303.600 de clienţi, în creştere cu 44,6% faţă de aceeaşi perioadă din 2018.

Orange a continuat investiţiile în infrastructură, oferind de la începutul anului 2019 acces la conectivitate 4GĂ în 432 de noi localităţi şi oraşe, înglobând 439.000 de locuitori, astfel încât la finalul lunii martie, 44.69% din populaţia tării avea acces la viteze de până la 500 Mbps.

Prezenţa 4G a fost extinsă, astfel încât, la finalul primului trimestru al anului, aceasta acoperea 96,9% din populaţia ţării şi 100% din cea urbană. Apetitul clienţilor pentru date mobile a generat o creştere de aproximativ 50% a consumului în Trim. 1 2019 comparativ cu Trim. 1 2018.

“În luna ianuarie, Orange a introdus în premieră  la nivel de grup tehnologia HD Voice Plus care oferă o experienţă superioară în timpul apelurilor 4G prin utilizarea unei game de frecvenţe audio dublă faţă de apelul 4G clasic”.

La începutul lunii martie 2019, Orange Money a introdus cardurile de debit Visa contactless, fizice şi virtuale, plata cu telefonul prin tehnologia NFC şi plata cu ceasul inteligent Fitbit sau Garmin compatibil NFC prin înrolarea cardului în aplicaţiile Orange Pay, Fitbit Pay sau Garmin Pay. Ca urmare a dezvoltărilor aduse serviciului Orange Money, numărul de utilizatori a înregistrat o creştere de 44% în T1 2019 comparativ cu T1 2018, ajungând la peste 135.000 de clienţi la 31 martie 2019.

La începutul anului, Orange a lansat Live Objects, o platformă dedicată proiectelor IoT care gestionează dispozitivele conectate şi analizează datele colectate şi care este compatibilă cu diferite tehnologii de comunicaţii, de la 2G/3G/4G, la LTE-M. Companiile, indiferent de domeniul în care activează sau de dimensiunea afacerii, pot integra rapid în platformă dispozitive conectate şi să vizualizeze datele colectate atât în dashboard-ul Live Objects, cât şi în aplicaţiile partenerilor, prin intermediul API-urilor.

De asemenea, din luna martie, Orange a devenit primul operator telecom din România ce oferă clienţilor săi acces la tehnologia eSIM, prin care utilizatorii de telefoane Apple compatibile se pot conecta la reţeaua mobilă Orange simplu şi rapid, având posibilitatea de a gestiona mai multe numere de telefon în acelaşi dispozitiv, fără a mai avea nevoie de cartelă SIM.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO